Ursprungligen postat av endymion
Endymions lokal
Kollaps
X
-
-
Tack för tipsen ändå. Jag tror att vi kommer få det fantastiskt bra i lokalen och vad det gäller plånböcker och fruar så tycker i vicke fall min (blivande) fru att det kommer bli bli skönt att slippa ha huset fullt med akvarier som det annars hade blivit. Och folk med tunna plånböcker kan ju hålla sig till Sorgmanteltetra ;-)Kommentar
-
Hur smala gångar kan man ha? När jag ritar har jag valt 70 cm, nån som har några kommentarer till det?Kommentar
-
Hur går man till väga för att få en lokal? Här uppe så rynkar hyresvärdarna på näsan och säger att man absolut inte får odla akvariefisk.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHur går man till väga för att få en lokal? Här uppe så rynkar hyresvärdarna på näsan och säger att man absolut inte får odla akvariefisk.
Men det jag har lärt mig är att dom stora hyresbolaget inte vill hyra ut sina lokaler, det är ju krångligt att inte hyra ut bostäder..... nej det är bara småföretagare som bryr sig lite ovanliga lösningar.Kommentar
-
70cm kan nog fungera men nog låter det lite nätt. beror ju på vilket djup ni har på burkarna akvarier kommer troligtvis behöva bytas nån gång då är det ju fördel om det går smärtfritt.sedan är det bra om man kan sitta på huk utan att baken slår i akvariet bakom......Kommentar
-
Nån med lokal som kan ge några siffror på hur mycket vatten och det går åt. Ska förhandla kontraktet imorgon så det vore trevligt att veta just nu har jag bara uppskattat siffrorna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretEtt tips
om ni har dåligt med el
sätt upp en kontaktor på belysningen med omvänd brytare och sätt belysning åt ena hållet och värmare på motsatt brytare blir jämnare belastning över dygnet.
köp även några vattenlarm (kostar en hundring styck) bra när ni dricker öl och byter vatten.
samt gör en ordentlig tröskel som är vattentät mot grannarna, ser så illa ut med vatten i korridoren.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
För att få reda på ungefärlig vattenmängd så kan du ta antal liter som ni totalt har och säkna på att ni byter 1/3 varje vecka.
Ström kan man räkna med lite lysrör doppisar etc så är man snabbt uppe i 1kw/hKommentar
-
Här är två tidigare diskussioner om vattenlarm:
Kommentar
-
Kanbara säga att även att man är sugen på o komma igång så fort som möjligt. Låt det ta den tid det behöver. Jag har renoverat min i sommar/höst o är nu äntligen klar. Men sicket jobb ångrat mig var o varannan dag under arbetets gång.
Allt har varit ute, tömt flyttat o fyllt i omgångar. Men nu är golvet klinkat o väggarna kaklade, karen tillbaka i nya ställningar. Men så mycket av detta jag kunde gjort enklare från början.Kommentar
-
Det absolut rättvisaste är om ni sätter in en vatttenmätare till er lokal och betalar för vattnet till er hyresvärd för den mängd ni gör av med.:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av Lennart 270cm kan nog fungera men nog låter det lite nätt. beror ju på vilket djup ni har på burkarnaTjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel_i_malmöHmm beror väl en del på djupet på buken också ;-)Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pKanbara säga att även att man är sugen på o komma igång så fort som möjligt. Låt det ta den tid det behöver. Jag har renoverat min i sommar/höst o är nu äntligen klar. Men sicket jobb ångrat mig var o varannan dag under arbetets gång.
Allt har varit ute, tömt flyttat o fyllt i omgångar. Men nu är golvet klinkat o väggarna kaklade, karen tillbaka i nya ställningar. Men så mycket av detta jag kunde gjort enklare från början.Kommentar
Kommentar