Oj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
Tanganyikaboom i Växjö!!!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénOj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
det är bara att säga grattis att även ni har möjlighet att köpa dessa ciklider på nära håll. mvh janne -
Va.....dax att investera nu då, är sugen på Enantiopus Melanogenys men har för litet kar just nu
Ska starta upp en 157liters balja med sand/snäcklekare....karet har lite halvmysiga mått som 100l*35h*45d
Beställde AM Sunbeam T5 amatur och Fluval 405 ytterfilter idag..... blir en kul månad detta
Matz : Du vet inte om han kan ta in/har snäckor där nere också?
//PeterKommentar
-
Ursprungligen postat av RedbullenVa.....dax att investera nu då, är sugen på Enantiopus Melanogenys men har för litet kar just nu
Ska starta upp en 157liters balja med sand/snäcklekare....karet har lite halvmysiga mått som 100l*35h*45d
Beställde AM Sunbeam T5 amatur och Fluval 405 ytterfilter idag..... blir en kul månad detta
Matz : Du vet inte om han kan ta in/har snäckor där nere också?
//PeterTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kul, blir lite sugen o dra dit en runda på lördag nu när jag fått körkort. I Kalmar är det ju öken med tanganyika.
Mvh/ BBKommentar
-
Vill bara tipsa om att det kommer komma in mycket fisk imorgon fredag så passa på och ta en titt!!Kommentar
-
Oj oj, galna ciklidister i trafiken är livsfarligt. Fråga Cutekid om chauffören på ciklidstämman.Mvh
RobinKommentar
-
Ska bli kanonkul att kolla in nar man kommer hemDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_Bluenu när jag fått körkort.
Mvh/ BBNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénOj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
....för den här gången iaf ://#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Tackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?
Mvh/ JoelKommentar
-
-
Finns en del SA. Fina dvärgciklider. Oskar på drygt 30cm om någon nu någon vill ha en sån...... och så en sötvattens stingrocka. Helt klart värt en titt!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?
Mvh/ JoelSenast redigerad av cichlids4fun; 03 November 2006, 15:04.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueTackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?
Mvh/ JoelNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
Kommentar