MAF:s utställning - förhandsvisning!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Det där långa karet som det snackades om är ett föreningskar. Det är minsann hela 2,80 långt!!

Summa summarum blev utställningen väldigt lyckad. Välbesökt, mycket snack och relativt få problem (fast någon av ungarna matade "nemo-fiskarna" med algtabletter...). Till och med de gamla rävarna sa att det förmodligen var den bästa vi åstadkommit. Lokalen var perfekt för ändamålet och Magnus hade mycket föredömligt ritat upp den så att alla kar hamnade på rätt ställe.

Hilsen,

P
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Mitt bidrag på utställningen; 220-l sällskaps-tanganyika. Gjöt modulerna själv, i betong. Bidde alldeles för tunga, så nu ska jag nog trixa med annat material.

Kommentar

• olof
        Användare
        • April 2002
        • 1823

Hej!

Snyggt akvarium Patrik, det fyllde också upp en nish på utställningen, det fans väl bara ett tropheuskar till med tangayikaciklider? Mycket snygga moduler. Kul att se dem i verkligheten, det är ju först då man riktigt kan bedömma om de ser verklighetstrogna ut (vilket de gjorde).

Vi från LCS ställde ut ett 540 som dominerades av blå delfin ciklider.

Mvh

olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Bockar och bugar, och karet med delfinerna såg jag också. Grann fisk!! Det fanns annars två mindre kar med snäcklekare i, men jag tror jag fyllde Tanganyika-nischen rätt bra. Får se om det kan bli ett gäng sandciklider nästa gång, tror det är rätt få som har sett sådana verkligt i stöten tidigare. Borde vara fem år tills dess, så nu har jag lite tid!!

Hilsen,

P

Kommentar

• T_K
            Användare
            • September 2005
            • 147

Det blev ingen utställning för min del pga sjukdom. Riktigt trist då jag sett fram mot den. Kan nån förbarma sig :-) och berätta vad som fanns i det låååånga karet?

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Ursprungligen postat av T_K
              Det blev ingen utställning för min del pga sjukdom. Riktigt trist då jag sett fram mot den. Kan nån förbarma sig :-) och berätta vad som fanns i det låååånga karet?
              Trist! Spana in länken i början av denna tråd, där finns en del bilder. I det långa karet fanns massor med Vallisneria samt kardinalfisk. Belysning: ett gäng spottar.

Hilsen,

P

Kommentar

• T_K
                Användare
                • September 2005
                • 147

Kul att ni pushade för kardinalfisken som är rätt underskattad, vacker och lättlekt som den är. Jag vet inte vad jag hade förväntat mej - kanske en två meter lång elektrisk ål?

Kommentar

• janne63
                  NCS Medlem
                  • August 2006
                  • 157

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Bockar och bugar, och karet med delfinerna såg jag också. Grann fisk!! Det fanns annars två mindre kar med snäcklekare i, men jag tror jag fyllde Tanganyika-nischen rätt bra. Får se om det kan bli ett gäng sandciklider nästa gång, tror det är rätt få som har sett sådana verkligt i stöten tidigare. Borde vara fem år tills dess, så nu har jag lite tid!!

Hilsen,

P
                  Fanns det inte ytterligare ett sällskapskar med Tanganyika, ett av hörnkaren har jag för mig?

Fast jag tyckte ditt kar var väldigt snyggt, bästa Tanganyika karet, jag återvände flera gånger till det karet. Var det inte du som hade Stappersii också? Väldigt näpen liten fisk, jag blev lite förtjust i denna.....
                  Mvh Janne

420, 110 , 620, 120 L SA

Kommentar

• PatrikMalmo
                    Användare
                    • May 2005
                    • 4642

Ursprungligen postat av janne63
                    Fanns det inte ytterligare ett sällskapskar med Tanganyika, ett av hörnkaren har jag för mig?

Fast jag tyckte ditt kar var väldigt snyggt, bästa Tanganyika karet, jag återvände flera gånger till det karet. Var det inte du som hade Stappersii också? Väldigt näpen liten fisk, jag blev lite förtjust i denna.....
                    Jo, just det - ett av karen som stod precis när man kom in (hörnkar med välvd ruta) var också Tanganyika-sällskap. Stämmer bra att det gick stappersii i mitt kar, en klar favvis. När jag släppte i firrarna så hann de knappt ut ur påsen innan de började fightas!

Hilsen,

P

Kommentar

• connyb
                      Användare
                      • August 2006
                      • 9

Nån som vet vem som vann tävlingen på bästa akvarie där besökarna skulle rösta?

Sen undrar jag vad de överfräcka fiskarna heter som var i lilla akvariet direkt till höger. Alltså de fiskar som hela tiden simmade i par?

Mvh Conny B

Kommentar

• daniel_i_malmö
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1338

Ursprungligen postat av connyb
                        Nån som vet vem som vann tävlingen på bästa akvarie där besökarna skulle rösta?
                        Eftersom det gick att rösta ända fram till utställningen stängde så kommer inte vinnaren att presenteras förrän på nästa månadsmöte i MAF. Jag tror inte rösterna är räknade än.
                        Tjugofem år med ciklider.
                        http://www.malmoakvarieforening.se
                        Centralamerika 2006
                        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• daniel_i_malmö
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1338

Ursprungligen postat av connyb
                          Sen undrar jag vad de överfräcka fiskarna heter som var i lilla akvariet direkt till höger. Alltså de fiskar som hela tiden simmade i par?
                          Direkt till höger om ingången på läktaren stod, om jag minns rätt, först ett akvarium med någon sorts långsmal längsrandig tetra? Nannostomus?

Sedan till höger kom tre små men relativt höga akvarium med snygga och likande bakgrunder. I det första av dem gick ett par Betta channoides. De lekte på söndagen och vi fick se hela processen; omfamning, äggläggning, honan plockar upp äggen i munnen för att sedan under en långdragen och omständig process spotta ut dem så att hanen kan ta över. Det är hanen som munruvar dem resten av tiden.

Kanske var det bettorna du syftade på?

Tjugofem år med ciklider.
                          http://www.malmoakvarieforening.se
                          Centralamerika 2006
                          Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Pelvicachromis
                            Användare
                            • February 2006
                            • 115

Hej allihop.

Som ordförande och representant för Malmö akvarieförening (MAF),måste jag få utbringa ett stort tack till alla som besökt våran utställning.
                            Det värmer otroligt att läsa alla dessa positiva reaktioner som skrivit, vilket behövs efter allt det slit en akvarieutställning innebär.
                            Vill här också passa på att tacka våra gästutställare,ni gjorde helt utomordentliga baljor som vi tyckte representerade er helt rätt,jag hoppas och tror att ni fick samma respons tillbaka.
                            Lite längre fram så kommer bilder av alla karen att finnas tillgängliga för beskådning på MAF´s hemsida.

I vår kommer det att arrangeras storauktion i Malmö,datum och plats är ännu inte spikad men håll ögon och öron öppna,det mest troliga är att det blir en lördag i mars.

Niclas

Kommentar

• intercepter
                              Användare
                              • July 2006
                              • 56

foton från utställningen

Jag tog en del foto på utställningen så orkar ni inte vänta på fotona från maf så kan ni kika på min hemmis på de foto jag tog , är dock mest på själva fiskarna
                              SvedalaCiklid

www.svedalaciklid.se

Kommentar

• Johnny_1
                                Användare
                                • October 2003
                                • 313

Ursprungligen postat av intercepter
                                Jag tog en del foto på utställningen så orkar ni inte vänta på fotona från maf så kan ni kika på min hemmis på de foto jag tog , är dock mest på själva fiskarna
                                Du måste ha fler foton gömda i din kamera, du fotade oavbrutet i två timmar på lördagen;-))
                                Fina foton är det i allafall, synd att min mal fick för litet gage för att visa sig för Dig!
                                www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

Arbetssätt...