Hur tycker ni det låter med mbuna i ett 133-liters?
Mbuna i 133
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Vad heter den här lilla rutiga rackaren som tydligen ska vara snäcklekande? (Malawi alltså)
(Förtydligar mig själv till "snäckgömmande")Senast redigerad av Gabbi; 30 October 2006, 20:52.Kommentar
-
-
-
-
bör gå med båda arterna..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Jag hade kört med Cyntoliapia afra "lions cove". både snäll och vacker. Däremot så hade jag skippat rödzebra.
När du köper fisk. Köp de du vill ha direkt och löp fisk som är runt 3,4 till 4.5 cm och låt de växa upp ihop.:D:D:D:DKommentar
-
Ursprungligen postat av GuzrobJag hade kört med Cyntoliapia afra "lions cove". både snäll och vacker. Däremot så hade jag skippat rödzebra.
När du köper fisk. Köp de du vill ha direkt och löp fisk som är runt 3,4 till 4.5 cm och låt de växa upp ihop.
Okej, men hur många då?MVHKommentar
-
5-6 stycken borde väl vara lagom i ett så pass litet akvarium. Då kan aggressionerna fördelas utan att det blir alltför trångt!
Men jag tycker nog att Malawi tjänar på ett större akvarium.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Senast redigerad av deelay; 30 October 2006, 22:38.Kommentar
-
ännu en mindre kanonsnygg art Melanochromis Dialeptos, http://www.aquaristik-archiv.de/medi...eptos_mini.jpgTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Per Bjellert5-6 stycken borde väl vara lagom i ett så pass litet akvarium. Då kan aggressionerna fördelas utan att det blir alltför trångt!
Men jag tycker nog att Malawi tjänar på ett större akvarium.Kommentar
Kommentar