apteronotus albifrons (Black ghost)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hultpelle
    Användare
    • January 2005
    • 36

    apteronotus albifrons (Black ghost)

    Hej hej köpte två härliga filurer idag undrar om nån vet va man kan ha för sällskap till dom?
    försökte ha dom ihop med mina röda hantlar men gick ej som önskat så nu går dom själva .
    ps vilka grymma firrar
    rockNROLL
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

    #2
    Jag har en ca 35 cm lång filur... den går/har gått galant med citrinellum (35 cm), arowana (60 cm), cichla, ormhuvuden, stora tetror, långsträckta pansar malar, A robertsoni, salvini, P. loisellei, siamesisk tiger fisk, L-malar av olika sorter, falsk perruno mal (45 cm), clown knivfisk (35 cm) m.m.
    Trivsam och härlig fisk.
    Kan bli uppkäkad som liten av hungriga ciklider, de är ju så tunna som små!
    Men sen så fixar de det fint.
    Anders L

    Kommentar

    • hultpelle
      Användare
      • January 2005
      • 36

      #3
      Ursprungligen postat av anli
      Jag har en ca 35 cm lång filur... den går/har gått galant med citrinellum (35 cm), arowana (60 cm), cichla, ormhuvuden, stora tetror, långsträckta pansar malar, A robertsoni, salvini, P. loisellei, siamesisk tiger fisk, L-malar av olika sorter, falsk perruno mal (45 cm), clown knivfisk (35 cm) m.m.
      Trivsam och härlig fisk.
      Kan bli uppkäkad som liten av hungriga ciklider, de är ju så tunna som små!
      Men sen så fixar de det fint.
      Okej mina är inte mer än 8 cm så dom får gå i sitt eget kar å växa till sig helt enkelt tack för svaret!
      rockNROLL

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #4
        Trist nog hittade jag min maffiga Black Ghost död i dag, men den hade varit väldigt mystiskt svullen om magen sista veckan så jag var lite beredd.
        Plockade upp den och mätte på diskbänken... 37 cm. Ståtlig även i döden.
        Anders L

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          Användare
          • September 2006
          • 796

          #5
          Dom kan vara ganska aggressiva inbördes även som små. Dom slåss mest på natten.

          Kommentar

          Arbetssätt...