Via Aqua - Akvanet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

    Via Aqua - Akvanet?

    Hej! En liten fråga om nätbutiken Aquanet (dansk) och även deras - vad det verkar - förstamärke Via Aqua. Är det nån som har handlat via dem? Erfarenheter? Det verkar ju bra vad avser priser, garantier , returrätt etc.

    Och vidare...nån som använt/använder produkter av märket Via Aqua och kan säga något om kvalité och användarvänlighet?

    Tack på förhand!

    /joe
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • palm
    Användare
    • August 2006
    • 114

    #2
    E de bara jag som tycker att det ser ut som ett JBL filter ?

    Palm
    Senast redigerad av palm; 28 October 2006, 17:23.
    325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
    +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

      #3
      Jag vet inte vad det ser ut som - men helt ärligt...är det ingen som ens har haft grejorna eller har handlat via butiken???

      Om det är så är det ju troligen ingen hit - om man säger!

      Nån som kan ge ett svar?

      /joe
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

        #4
        Akvanet ger rabatt till NCS medlemmar, det finns en presentation av företaget här:


        Aktuella rabatter: http://www.ciklid.se/annonsor_visa.asp?NR=25
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

          #5
          Tack Micke! Jag hade nog koll på rabatten (tror jag långt där bak i hjärnregistret) men artikeln hade jag inte sett. Denna plus rabatten borgar ju för att det är en helt OK affär, priserna är ju toppen.

          Men ännu inget napp på någon som använt/använder ViaAquas produkter som filter och doppvärmare - den senare verkade smart med temp.reglage utanför akvariet och med en givare på motsatt sida av akavriet (från doppisen då) för att få en bra koll/jämn temperatur. Lite fundersam till materialet rostfritt dock - men det är kanske bra??

          Nån som vill/kan kommentera?

          /joe
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • palm
            Användare
            • August 2006
            • 114

            #6
            Du har läst i den här tråden eller?


            Jo allt ser identiskt ut med JBL t.ex materialet som ingår, kranarna, luftningsluckan på toppen, Specialutlopp & strilrör mm mm. Och är det Ett Jbl profi fast med en modifierad överkåpa så är det många här och på zoopet som har dessa filter.
            Och vad jag kom fram till så var JBL ett prisvärt alternativ till eheim fast lite kraftlösare.
            325L Tank Med Malawi/Teknik:Powerhead
            +4L 10PPI & Eheim II 2028/Slimline & korallsand. 105+150 L med malawi yngel. Tidsbristen gör att jag nu avvecklar mina kar :´(

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

              #7
              Hej! Nu har jag läst också detta och är övertygad om att både Akvanet och deras produkter från ViaAqua är värda att prova. Känns bra - då kan man liksom infoga denna butik till möjliga på listan...Tack!
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                Vi i Zoopetklubbväst besökte Akvanet för ett år sedan och jag vet med mig om att några köpte denna pump.
                Jag har dock inte hört några kommentarer efteråt, men man brukar ju säga att "hälsan tiger still" så det borde ju innebära att pumpen har funkat utan problem

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Ursprungligen postat av joe
                  Hej! Nu har jag läst också detta och är övertygad om att både Akvanet och deras produkter från ViaAqua är värda att prova. Känns bra - då kan man liksom infoga denna butik till möjliga på listan...Tack!

                  Hej är nyfiken köpte du någon pump? och om hur funkar den? Ja lite sniken är man(jag..)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...