Är nybörjare på det här med ciklider så har en massa frågor som jag hoppas att ni kan svara på.
för det första vill jag veta vad ni rekomenderar för snäcklekare till mitt kar. fisken ska ha dessa egenskaper:
lätt nybörjarfisk
intressant beteende
inte bli för stor men inte för liten.
parbildande som stimfisk spelar ingen stor roll, bara det inte blir för mycket för mitt lilla akvarium.
Andra frågor..:
kan man ha växter till tanganyika eller blir dom uppätna? tycker det ser mycket trevligare ut med växter så det blir lite färg vilka växter rekomenderas?
om man inte ska ha några växter räcker det med en stark pump?
finns det någon algätare till mitt akvarium som passar ihop med dom?
och detta med PH... tycker det verkar så klurigt..
räcker det bara att stoppa ner kalkstenar och snäckskal så blir det till normalt PH till fiskarna?
tips mottages gärna.
för det första vill jag veta vad ni rekomenderar för snäcklekare till mitt kar. fisken ska ha dessa egenskaper:
lätt nybörjarfisk
intressant beteende
inte bli för stor men inte för liten.
parbildande som stimfisk spelar ingen stor roll, bara det inte blir för mycket för mitt lilla akvarium.
Andra frågor..:
kan man ha växter till tanganyika eller blir dom uppätna? tycker det ser mycket trevligare ut med växter så det blir lite färg vilka växter rekomenderas?
om man inte ska ha några växter räcker det med en stark pump?
finns det någon algätare till mitt akvarium som passar ihop med dom?
och detta med PH... tycker det verkar så klurigt..
räcker det bara att stoppa ner kalkstenar och snäckskal så blir det till normalt PH till fiskarna?
tips mottages gärna.
Kommentar