Ursprungligen postat av Robin
Inredning "knep och tips"
Kollaps
X
-
-
Tappa mjukt eller lägga i vårdslöst... det är frågan.
Det jag menar är att inte lägga stenar på plats utan att de får göra sin egen plats (försöka iaf).Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzLägger in en bild på ett nystartat sen om ett par månader lägger jag in en när algerna börjat täcka stenen
Jag tycker inte att liiite färgskillnad är fel, bara stenarnas form, struktur och stensort är samma eller liknande. Tror det där kan bli riktigt fint när det kommit alger på!Kommentar
-
Ursprungligen postat av *Ulrica*Jag tycker inte att liiite färgskillnad är fel, bara stenarnas form, struktur och stensort är samma eller liknande.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet jag menar är att inte lägga stenar på plats utan att de får göra sin egen plats (försöka iaf).Kommentar
-
Ursprungligen postat av *Ulrica*Hur har du gjort för att vara säker på att stenarna inte rasar? Det ser ut som om de ligger på bakrutan allihopa...
Jag tycker inte att liiite färgskillnad är fel, bara stenarnas form, struktur och stensort är samma eller liknande. Tror det där kan bli riktigt fint när det kommit alger på!
Sen står akvariet uppställt på en stabil bänk med dämp matrial under botten rutanKommentar
-
imponerande att du lyckades stapla så mycket sten och att få det stabilt, hade för länge sen en massa stora granit block och det blev maffigt men ja var alltid lite orolig över vikten kontra hållbarhet men snyggt var detTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Problemet för mig angående natursten är när det (förr eller senare) är dags att flytta/ta bort någon/några fiskar. Sjuk eller skrämd fisk gömmer sig på det mest svåråtkomliga stället (naturligtvis)! Då får man ju plocka bort sten efter sten tills man kommer åt fisken. När fisken sen är infångad börjar det verkliga problemet! Att få tillbaks rätt sten på "rätt" ställe och läge. För mig slutar det alltid med att jag tröttnar och låter stenarna ligga fast man ser att de inte legat där innan. Det hade underlättat betydligt om man med enkla medel kunnat göra ett konstgjort "stenröse" eller dylikt i ett stycke! Bara att lyfta ut, fånga fisken samt ställa tillbaka "skiten" igen.-"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne AnkaKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayAha du menar levande sten, sånna man har i saltkar? =)Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av BjörkisProblemet för mig angående natursten är när det (förr eller senare) är dags att flytta/ta bort någon/några fiskar. Sjuk eller skrämd fisk gömmer sig på det mest svåråtkomliga stället (naturligtvis)! Då får man ju plocka bort sten efter sten tills man kommer åt fisken. När fisken sen är infångad börjar det verkliga problemet! Att få tillbaks rätt sten på "rätt" ställe och läge. För mig slutar det alltid med att jag tröttnar och låter stenarna ligga fast man ser att de inte legat där innan. Det hade underlättat betydligt om man med enkla medel kunnat göra ett konstgjort "stenröse" eller dylikt i ett stycke! Bara att lyfta ut, fånga fisken samt ställa tillbaka "skiten" igen.Kommentar
Kommentar