Har ett akvarium på 350 L och där bor just nu bara tre röda zebror + ett par yngel, och en mal. Ska rusta upp akvariet ordentligt och skulle vilja ha tips på fina fiskar som funkar bra ihop med dom jag redan har. Själv är jag inte så haj på vilka arter som passar ihop och sådär, morsans kille har hand om det mesta när det gäller akvariet - men nu när vi ska skaffa lite nya firrar så vill jag gärna vara med och välja. Vill gärna ha några färgglada fiskar, men om jag har förstått rätt så brukar dom snyggaste fiskarna vara ganska elaka(?), hehe. Verkar lite knepigt att få ihop det så att dom inte äter upp eller slår ihjäl varandra.
Några tips på vanliga (hyfsat lätta att få tag på i handeln) malawi ciklider som skulle trivas bra i samma akvarium? Behöver bara några namn så kan jag göra lite research själv sedan!
Några tips på vanliga (hyfsat lätta att få tag på i handeln) malawi ciklider som skulle trivas bra i samma akvarium? Behöver bara några namn så kan jag göra lite research själv sedan!
Kommentar