Vacker firre, men hur fungerar de ihop med t.ex troffar. Jag funderar på att ha ett tiotal Caudopunctatus tillsammans med en grupp Körsbär, typ 35 st. i olika size samt några Xenotilapia Spilopterus i ett 720. Jag tänker inte tömma Körsbärshonorna utan låta de gå tiden ut och spotta i akvariet. Nu till min fråga: Kommer Caudopunctatusen att nappa körsbärsyngel? Gömställen kommer det att finnas gott om.
Neolamprologus Caudopunctatus
Kollaps
X
-
Neolamprologus Caudopunctatus
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Taggar: Ingen -
Skulle skippat Xenotilapia Spilopterus. De pallar inte troffarnas hårda stirriga attityd. Skulle köra enbart på troffarna och Caudopunctatus.
Mvh -
Det måste väl finnas något roligare än en Neolamprologus att ha i ett 720 med troffar? Tycker personligen de verkar ganska grådassiga i både färg och beteende.
Förövrigt skulle troffar och neolamprologus inte funka. Inget funkar med 10 sånna i ett kar.Senast redigerad av Robin; 22 October 2006, 20:51.Mvh
RobinKommentar
-
Spilopterusen är redan på plats, de har gått med troffar i två år, verkar inte ha något problem med det. Caudopunctatus grådaskig??? Härligt gul-orange gnistrande, funkar heljuste med T5-ramp. Frågan var: kommer de sno yngel av troffarna?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Jag tror att 10 neolamprologus kommer att rubba troffarnas bakteriflora. Jag skulle nöja mig.. kanske försöka få några (typ 3-4) fiskar till om det är ett måste. Dock växtätare.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag tror att 10 neolamprologus kommer att rubba troffarnas bakteriflora. Jag skulle nöja mig.. kanske försöka få några (typ 3-4) fiskar till om det är ett måste. Dock växtätare.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Ursprungligen postat av PeriklesJag har redan 10-12 st. hemma, de går med Murago, dessa honor tas upp för tömning, de går aldrig tiden ut. Jag undrar om Caudopunctatusen är djävliga på att sno andras yngel?
Jag tror inte att neolamprologusarna kommer ta ynglena - iaf inte bara utan även troffarna. Det tror jag.Senast redigerad av Robin; 22 October 2006, 22:26.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJaja! Jag ska sluta tjata.
Jag tror inte att neolamprologusarna kommer ta ynglena - iaf inte bara utan även troffarna. Det tror jag.
CheersNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Bra Perikles, testa du. Jag låter mina Caudopunctatus gå i egen balja så länge.
Hoppas det fungerar!mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag har Caudopunctatus tillsammans med Leptosoma och Callochromis. Leptosomorna tuggar ofta men har bara sett ett enda yngel i karet... Iofs tar ju Callochromisarna en del yngel men jag är ganska säker på att Caudosarna gör det oxå. Hade tidigare Caudopunctatusen själva och även då åt de sina yngel, inte föräldrarna med deras släktingar gjorde det.
Tycker de är riktigt kaxiga av sej, tvekar inte att ta strid med den dominerande Leptosoma-hanen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av molehillJag har Caudopunctatus tillsammans med Leptosoma och Callochromis. Leptosomorna tuggar ofta men har bara sett ett enda yngel i karet... Iofs tar ju Callochromisarna en del yngel men jag är ganska säker på att Caudosarna gör det oxå. Hade tidigare Caudopunctatusen själva och även då åt de sina yngel, inte föräldrarna med deras släktingar gjorde det.
Tycker de är riktigt kaxiga av sej, tvekar inte att ta strid med den dominerande Leptosoma-hanen.
Caudopunctatusen är ju inte direkt storkäftade. Just nu går de med Murago, de får inga yngel, och Regani, de få en djäkla massa yngel, men dessa ignoreras.
Ursprungligen postat av Per BjellertBra Perikles, testa du. Jag låter mina Caudopunctatus gå i egen balja så länge.
Hoppas det fungerar!.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Kommentar