If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jo då bilder kommer strax, men det är dock inte mycket att se.
Firrarna är bara 2-6 cm ännu så länge.
Man kan dock redan ana lite rosa på några V.fenestrata.
Hur mycket fisk blev det, blev det minst 10 st av varje?
Får du bara till en kull av t.ex. argentean så har du ju tjänat in alla dina utlägg. Fast till att börja med så gäller det ju att få upp dem i storlek, vilket tar sin lilla tid.
Håll denna tråd varm genom att lägga ut lite bilder på de små med jämna mellanrum!
Ja det blev 10 av varje, förutom argentean som jag köpte 12 av.
Klokt val! då bör du ju få upp någon i vuxen storlek. Vem vet du kanske också får börja planera in fler akvarieköp
CA tar mycket plats - förr eller senare...
Ja nu är det en vecka sedan jag fick hem de små liven.
Alla äter och ser ut att må bra, inga dödsfall (ännu så länge i allafall).
V.fenestrata "Laguna de Catamaco" har redan börjat färga om, och jag tror dom kommer att bli riktigt snygga. Den som färgat om mest ser lite spräcklig ut, men ryggfenan har fått en ljus orange ton.
Hej
tog en bild av ett gammalt pappersfoto av en kär gammal vän (argentea) som för det mesta gick i lilla burken på jobbet 12000 liter
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Hej
tog en bild av ett gammalt pappersfoto av en kär gammal vän (argentea) som för det mesta gick i lilla burken på jobbet 12000 liter
vänligen
Christer
Stilig argentea Christer, kan knappt bärga mig tills mina blir lika stora.
Och en till.
Jag kan ju nämna att V.fenestrata "Laguna de Catemaco" är normalfärgade till ca 6-8 cm längd, sedan får de den röd/rosa färgen. Och att det finns både Röd /rosa fenestrata och normalfärgade fenestrata i laguna de Catemaco. Dock blir de inga röd/rosa, om två normalfärgade leker, även om de är från laguna de Catemaco.
Kommentar