Hej! Köpte 5 moduler av en handlare förra veckan innan jag fått karet. Dock hade jag noga planerat vilka det skulle vara, men eftersom djupet på modulerna inte går att få fram på deras hemsida, samt att handlaren inte hade dem hemma, fick man ju hoppas att det skulle bli bra. Fick karet i helgen, har provat och provat. Jag är missnöjd med modul B, vill ha modul M där istället. Tänkte att det var lugnt, går till handlaren och vill göra ett simpelt byte (vilket jag hört ska gå bra i andra affärer, t.ex Stoby). När jag kommer dit blir det väldigt jobbigt för dem, det kostar i frakt att skicka tillbaka den, hela 140 kr. Sen säljer de bara 1-2 st om året av just denna (tydligen den som säljer minst), så att ha den liggandes i lager går ju inte... (ironiskt sagt)
Jag bara undrar, vilka rättigheter har jag som kund? Även om jag inte skulle ha några rättigheter, har jag ändå plöjt ner 6000 spänn i denna affär, samt planerar (planerade kanske..) att köpa fler saker av dem såklart, då tycker man att de kan ta denna "stora förlust" för att behålla mig som nöjd kund?
Vad tycker ni?
Mvh Olof
Jag bara undrar, vilka rättigheter har jag som kund? Även om jag inte skulle ha några rättigheter, har jag ändå plöjt ner 6000 spänn i denna affär, samt planerar (planerade kanske..) att köpa fler saker av dem såklart, då tycker man att de kan ta denna "stora förlust" för att behålla mig som nöjd kund?
Vad tycker ni?
Mvh Olof
Kommentar