Om du går ut och fångar vore det intressant med ett reportage om hur du gör och vad du stöter på med bilder!! Kanske i CB?
Mysis ???
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
har fått upp nästan 10kg nu på 2 försök bättre än på länge faktiskt en vända till sen har man foder hela året....Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Får man inga i håven kan man ju bita i det sura äpplet o gå till handlarn. Djupfryst mysis är daglig föda i de flesta av mina kar.Kommentar
-
Ikväll kunde jag inte hålla mig. Letade fram min gamla håv, lagade de värsta hålen med fin fiskelina. Sen gick jag på Mysisjakt. Kanske höll jag på i en kvart??? fick ihop 3st 3liters ZIP-LOCK påsar i frysen, med lagom tjocklek.
Skitkul........Kommentar
-
Ojojoj vilken slit att gå i det vädret och, hmm... njuta!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Oj oj oj det här måste jag också ut och göra
Själv har man fyllt upp 2 gamla badkar och en gammal plasteka med vatten och lite hönsskit i ute på min fars gård. Hoppas kunna harva riktigt mycket mygglarver snart igen.Kommentar
-
fick upp 10kg till idag nu har jag verkligen frysen full av kokta räkor hehe vintern är räddadMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
10 kg, nu blir jag inspirerad. Några tips var man ska leta biotopmässigt eller annat man ska tänka på för att hitta dem. Bör man ha båt eller ska det vara så enkelt som det ser ut att vara för tegeKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
jag gör som tege måste vara lugnt väder bara så det är bäst på morgonen tidigt då ligger sjön oftast iafMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
skalet på räkan blir hårt bra för fiskens matsmältning anser jag + det håller länge i frysen finns risk att det härsknar annars iofs bara hänt en enda gång för mig bara slänga skiten luktade bäver,,har aldrig haft några problem efter detta lilla extra jobb iaf men var en gör som den villMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Jag ställer mig också väldigt frågande till varför man skulle koka mysis? Har aldrig hört talas om tidigare att någon kör den metoden. Ner frysning ett par dygn innan man matar räcker gott och väl för att döda eventuella oönskade organismer. Har fångat och matat med mysis under ca 25 års tid. Och jag har samma erfarenheter som du tege. En lugn solig sensommardag och en grund vik med sandbotten är ett bra recept. Några kilo frånsilad mysis är ganska vanlig fångst på ett par timmar.
Men det var en bedrövlig håv du hade där tege! Kan du fånga kilovis med mysis med den??Kommentar
-
Jag sa inte att ni ska koka mysis räkan utan jag berättar bara hur jag gör var en får bestäma själv.. vilket jag åxo skrev hihi ut och fånga nu var många år sen jag fått så mycket på så kort tid den sista gången höll jag på max 45min så hade jag en full spann med mig hem,grymt bra...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jag sa inte att ni ska koka mysis räkan utan jag berättar bara hur jag gör var en får bestäma själv.. vilket jag åxo skrev hihi ut och fånga nu var många år sen jag fått så mycket på så kort tid den sista gången höll jag på max 45min så hade jag en full spann med mig hem,grymt bra...Kommentar
Kommentar