Skruvformade snäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • engstedt
    Användare
    • June 2002
    • 78

    Skruvformade snäckor

    Ser nu att jag fick med ett helt gäng snäckor (1 cm ca) i sanden med det begagnade akvariet. Är dessa en fördel att ha i ett malawikar? käkar de mycket påväxt? Svårt att bli av med när man väl fått in de i akvariet kan jag tänka..
    _______________________
    400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

    #2
    Ursprungligen postat av engstedt
    Ser nu att jag fick med ett helt gäng snäckor (1 cm ca) i sanden med det begagnade akvariet. Är dessa en fördel att ha i ett malawikar? käkar de mycket påväxt? Svårt att bli av med när man väl fått in de i akvariet kan jag tänka..
    När jag hade Malawi i mitt 720 hade jag lika dana snäckor. Låt dom vara dom är perfekta hushållare och håller sig gömda i sanden dagtid och kommer fram på natten.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • January 2003
      • 3368

      #3
      Jag tycker att de är en plåga för de fastnar i alla insug och dylikt samt att det ser jävligt fult ut i karet. Thats my 50 cent.
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Tulle89
        Användare
        • August 2006
        • 239

        #4
        Det är malaysiska sandsnäckor och de är ganska bra för de rör om ordentligt i bottensubstratet så inga gasfickor bildas. Kan dock bli rätt många rätt snabbt så man får hålla efter dem lite.

        //MVH Tulle
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

        Kommentar

        • engstedt
          Användare
          • June 2002
          • 78

          #5
          Ok, tack för svar alla. Man lär sig nåt nytt varje dag. Tror det blir svårt att sålla ut dem från sanden i säckarna. Får nog köra sanden i kokande vatten hehe Får se hur många som överlever, ska fylla om någon vecka.
          _______________________
          400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"

          Kommentar

          Arbetssätt...