Ser nu att jag fick med ett helt gäng snäckor (1 cm ca) i sanden med det begagnade akvariet. Är dessa en fördel att ha i ett malawikar? käkar de mycket påväxt? Svårt att bli av med när man väl fått in de i akvariet kan jag tänka..
Skruvformade snäckor
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av engstedtSer nu att jag fick med ett helt gäng snäckor (1 cm ca) i sanden med det begagnade akvariet. Är dessa en fördel att ha i ett malawikar? käkar de mycket påväxt? Svårt att bli av med när man väl fått in de i akvariet kan jag tänka..To be or not to be a cichlid-lover that´s the question! -
Jag tycker att de är en plåga för de fastnar i alla insug och dylikt samt att det ser jävligt fult ut i karet. Thats my 50 cent.Kommentar
-
Det är malaysiska sandsnäckor och de är ganska bra för de rör om ordentligt i bottensubstratet så inga gasfickor bildas. Kan dock bli rätt många rätt snabbt så man får hålla efter dem lite.
//MVH TulleKommentar
-
Ok, tack för svar alla. Man lär sig nåt nytt varje dag. Tror det blir svårt att sålla ut dem från sanden i säckarna. Får nog köra sanden i kokande vatten hehe Får se hur många som överlever, ska fylla om någon vecka._______________________
400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"Kommentar
Kommentar