If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Fungerar t-röd bra för att rengöra innan silikon ska på (moduler)? Många har kört med aceton har jag sett. Löser inte aceton upp silikon, dvs om man blaskar på i fogarna?
Tacksam för kort och snabbt svar
Bägge går men aceton (utan olja) är ett bättre alternativ jämfört med T-Röd, T_Röd lämnar en rest vilket inte aceton gör.
Doppa ett finger i aceton och ett i T-Röd och slicka sedan på dem när de torkat får ni se vilket finger som smakar mest som vanligt
Den gillade jag - men tänker inte prova! /joe
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Har också alltid använt T-röd och inte märkt några problem med det. Brukar eftertorka med torr trasa, kanske tar det väck en eventuell rest. Vet inte om T-röd eller aceton är billigare, kommer köra på det som är billigast framöver.
Vet inte om T-röd eller aceton är billigare, kommer köra på det som är billigast framöver.
Du behöver inte snåla Patrik, oavsett vilket du väljer så handlar det inte om några stora summor. Jag köpte en liter kemsikt ren aceton på Biltema för några år sedan och den räcker ett tag till. Enligt deras hemsida kostar en liter 39,90.
Kommentar