Här är 1 bild på respektive som kanske ger en vink om färgen på dom båda..
Cryptoheros..
Kollaps
X
-
-
[QUOTE=Beast;735473]
jag vet som sagt inte men jag hoppas att de är septemfasciatus jag har, men you be the judge.....
nytagna bilder med sin första kull.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
[QUOTE=Beast;735473]
tänkte lite oå på vad du sa om Cryptoheros spilurus att de inte skulle ha gult i sig, jag tittade i art registret och de bilderna där visar ju gula Cryptoheros spilurus är det fel fiskar på fotona eller är det korsningar då?Senast redigerad av cichlids4fun; 22 June 2008, 23:34.Mvh
Peter
-
[QUOTE=cichlids4fun;736860]
Grattis PeterMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
[QUOTE=cichlids4fun;736861]
Jaa du om det är en korsning eller inte det kan jag inte svara på, men den du refererar till har i alla fall formen som en Spilurs, Cutterin har en högre kroppsform än Spilurus som blir mera avlång, sen så har Spilurus flera och smalare ränder än Cutteri som också får en gul/brun ton vilket inte Spilurus har dom är helt stålgrå..
Här är 2 bilder på respektive, Cutteri först. OBS inga av dessa ex är fullvuxna på bilderna!Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
[QUOTE=Beast;736903]
Jaa du om det är en korsning eller inte det kan jag inte svara på, men den du refererar till har i alla fall formen som en Spilurs, Cutterin har en högre kroppsform än Spilurus som blir mera avlång, sen så har Spilurus flera och smalare ränder än Cutteri som också får en gul/brun ton vilket inte Spilurus har dom är helt stålgrå..
Här är 2 bilder på respektive, Cutteri först. OBS inga av dessa ex är fullvuxna på bilderna!Mvh
Peter
Kommentar