If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är nog inte många som är samma person här som irl.
Jag kan med 100% säkerhet säga att jag är precis samma Robin. Jag försöker inte på något sätt gömma mig bakom någon internetidentitet jag inte kan styrka "IRL".
Jag är vanligtvis något mer högljud på ciklidstämmorna dock.
Ursprungligt från Robin
Jag kan med 100% säkerhet säga att jag är precis samma Robin. Jag försöker inte på något sätt gömma mig bakom någon internetidentitet jag inte kan styrka "IRL".
__________________--------------------------------------------------
Han är duktig som en Bäver (synd att det blir så skräpigt hemma)
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Det är vi alla Robin, men på ett forum där du endast läser text så kan du aldrig se personens personlighet och därför kan du inte heller göra en rättvis bedömning hur personen är i verkligheten. Det är inga skådespelare här utan verkliga människor, men det är väldigt svårt att återge ens personlighet här...
Jag kan med 100% säkerhet säga att hur mycket du än gör här på forumet så kan jag aldrig säga att jag vet hur du är och vem du är...det vet jag bara genom att träffa dig personligen under en längre tid.
Jag hoppas att du nu förstår vad jag menar med att man är annorlunda irl.
Nu får du väl lungna ner dig Stefan
1. Alla är verkliga människor
2. Sluta hota att sluta från forumet endast en gång är okej (flyttkort)
3. Ta inte åt dig allt (alla är vi gäss och ibland regnar det)
4. Bra diskussioner måste bli djupa (ingen är sur efteråt)
5. Sluta att vara en lapplisa
ingen har någonsin skickat ett elakt mail till mig på forumet dvs vi säger vad vi tycker men är inte griniga efteråt
(man kan förlora en strid)
ha det bra
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Va bra, då vet vi det...
*Väntar vidare på inlägg som handlar om hur vi gör forumet bättre*
Det är vi alla Robin, men på ett forum där du endast läser text så kan du aldrig se personens personlighet och därför kan du inte heller göra en rättvis bedömning hur personen är i verkligheten. Det är inga skådespelare här utan verkliga människor, men det är väldigt svårt att återge ens personlighet här...
Jag kan med 100% säkerhet säga att hur mycket du än gör här på forumet så kan jag aldrig säga att jag vet hur du är och vem du är...det vet jag bara genom att träffa dig personligen under en längre tid.
Jag hoppas att du nu förstår vad jag menar med att man är annorlunda irl.
Kan tyvärr inte hålla med dig där Stefan.
Kan heller inte ge något rakt svar på varför men jag tycker helt åt andra hållet.
Jag har nu läst hela tråden, idag... Vad ska man säga?
Riktigt märklig attityd, det är här är min första reflektion. Jag uppfattade iaf inte det ursprungliga inlägget som "en pekpinne" utan mer som "en tankeväckare". Sen gick det väl i stort sett bara utför efter det...
Jag tror inte att Stefan startade tråden för att dra igång bråk, tvärtom, att han ville forumet väl och HAN kände att utvecklingen gick åt, för HONOM, fel håll där fler inlägg hamnar i fototrådar eller andra trådar som inte är direkt kopplade till forumets ursprung; ciklider. Det var ju det han sa, att HAN upplevde detta.
Jag tycker väl att vissa gått lite väl hårt fram och tolkat inlägget på fel sätt, det kanske finns andra anledningar (tidigare incidenter) än just det inlägget, vad vet jag...
Om man nu misstolkar ett inlägg kanske det är lämpligare att fråga vad personen som skrivit inlägget menar innan man går till "attack", eller vad tycker ni?
Sen kan jag inte hålla med dig Stefan att det är värt att lämna forumet för, så farligt var det väl inte, även fast jag förstår att du blir besviken när du försöker uppmärksamma folk i all välmening. Men om du känner så finns det inget annat att göra än att respektera ditt beslut. Synd tycker jag!
Jag tror att anledningen till att det inte startas så många nya trådar är att många upplever att de inte får så många svar, det är mer de etablerade trådarna som hållit på några månader som folk skriver i. Och det är väl klart att det blir så! Något som däremot är jäkligt trevligt är den "nya" inställningen till nya medlemmar som hälsas välkomna osv.
Något som är jäkligt tråkigt är att vissa trådar spårar ut och det blir någon form av kamp om vem som har lösningen. Mycket mer bråk i trådarna nu än när jag började hänga här, och det är inte så länge sen.
Jag läser inte trådar som inte intresserar mig, så jag bryr mig inte om vad som skrivs på forumet. Så länge det finns trådar som handlar om fiskar och akvarium kommer jag finnas här. Jag kollar däremot med stort intresse på ALLA fototrådar trots att jag inte äger någon kamera själv. Ni är as-grymma fotografer många av er och jag tycker att det är intressant att se era bilder och läsa om hur ni gör för att "producera" bilderna. Ibland fattar jag inte någonting av vad ni dillar om men det kan jag leva med
Ja ja... Jag hoppas att vi alla känner att vi fortfarande ska kunna skriva vad vi tycker här på forumet utan att det hela tiden måste börja bråkas och petas i varenda liten detalj. Problemet med att kommunicera enbart genom skrift är alla feltolkningar som sker. Om jag läser en mening och uppfattar den på ett sätt kanske du läser samma mening och drar en helt annan slutsats om vad personen som skrev egentligen menade. Eller nå´t... ni fattar vad jag menar va?
Ja ja... Jag hoppas att vi alla känner att vi fortfarande ska kunna skriva vad vi tycker här på forumet utan att det hela tiden måste börja bråkas och petas i varenda liten detalj. Problemet med att kommunicera enbart genom skrift är alla feltolkningar som sker. Om jag läser en mening och uppfattar den på ett sätt kanske du läser samma mening och drar en helt annan slutsats om vad personen som skrev egentligen menade. Eller nå´t... ni fattar vad jag menar va?
Instämmer i att det har blivit lite kinkig stämning i vissa trådar. De brukar jag hoppa över. Helt med på att vi måste få uttrycka oss också. Där tror jag trådar som denna mer avskräcker än uppmuntrar (ingen känga åt någon specifik, men i allafall).
Det här med missförstånden är annars ett utmärkt exempel på att folk ofta skiljer sig mellan nätet och verkligheten - i skrift är det helt enkelt mycket lättare att bli feltolkad samt att man ibland låter bryskare än man menar. Ironi är också mycket svårt att få fram, så man gör klokt i att skippa det helt. Efter att ha tjötat en hel del med folk via nätet för att sedan träffa dem i verkligheten så är jag i vart fall fullt och fast övertygad om att majoriteten skiljer sig en del från det de skriver - oftast helt omedvetet. Det är långtifrån alla som är lika bra på att uttrycka sig i skrift som i tal heller, där ligger också en stor skillnad.
En bra sak med denna tråd måste ju vara att det är nästan bara akvarierelaterade trådar nu för tiden, även på fotofronten,
va bra tur att vi inte är arga på varann utan kör på.
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar