Ursprungligen postat av Ola Svensson
Forumet...
Kollaps
X
-
Anders L -
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanJaså du har märkt det nuMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonOch sa
4. Orsaken till att vissa inte forstar vad det harjas om ar att de inte ar män over 35 ar. Nar män kommer upp i medelaldern sa forvandlas de till prinsessan pa ärten allihop.
Betyder det att jag är forfarande är typ tonåring
(eller kanske är det rent ointresse...)/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankJag fyller 40 i januari, men jag fattar inte vad denna tråd går ut på.
Betyder det att jag är forfarande är typ tonåring
(eller kanske är det rent ointresse...)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hank - när du du blir 40 + en dag så sker det en förvandling till gnällig gubbe. Det hände mig i alla fallDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Stefan, hur kommer det sig att du vill hoppa av nu då? Det är ju bara en fånig diskussion på ett forum för nördar! Du måste ju förstå att folk har olika uppfattningar och att du måste följa reglerna, vilket innbär att man faktiskt inte kan hålla på begära låsning av trådar eller modereringar öppet, vilket du ändå gör om och om och om igen, med försvaret att det är vi moderatorer som styr?!? Reglerna är klara som en sedimentfri sjö! Det vet du, det vet alla!
Du kan inte bli så frustrerad över ett diskussionsforum på nätet för nördar som sysslar med fiskar som endast har en näsborre på varje sida huvudet istället för två!
Du "låste" din användare nyligen, men inom 2-3 veckor kom du tillbaka, och vilken comeback det blev! Med Schumacher-likt gaspådrag startas trådar av högst kontroversiell natur. Redan efter starten så missuppfattas du av minst hälften av de som läser, du måste försvara dig och du går i mål med en radering! Snacka om destruktiv comeback!
Stefan, glöm denna tråd och gå vidare, det kommer nya ämnen som jag är övertygad att du kommer ha intressanta åsikter att tillföra.Senast redigerad av Zaphi; 17 October 2006, 14:40.Kommentar
-
Nu måste jag faktiskt gnälla lite...
Zaphi
Skulle jag komma till detta forum för första gången idag och se det du skrev nu senaste till Stefan så skulle jag tro att killen e ett psykfall eller något i den stilen, känns som att den här typen av medelanden inte är så snälla att köra offentligt, lite nedvärderande tycker jag faktiskt att det är.Kommentar
-
Återigen totalt ofattbart och onödigt av dig Zaphi. Jag fattar inte vart jag skulle ha dragit på i värsta Schumacher fart genom att skriva ett ämne som berör mina tankar om att vi måste värna om forumets huvudintresse.
Efter det så får jag underliga svar där folk, som du Zaphi, går i tydlig försvarsställning för ditt område. Att det sedan eskalerar till att det narras och i det närmaste hånas för att en del inte förstår vad jag menar, men att de ändå måste fylla i något inlägg som indikerar på att jag skulle vara vimsig eller förvirrad efter tolkning av vad jag skrivit.
Det är inte heller helt ofattbart att det är en viss krets här på forumet som gått hårdast åt mig och kritiserat mig som person på forumet samt i det här ämnet.
Jag är mycket besviken över att den här diskussionen inte kunde hållas på en seriös och respektfull nivå utan att man alltid ska behöva klämma till någon som har en annan syn på t ex forumet.
Jag tycker också att både styrelsemedlemmar och forumsvärdar bär ett större ansvar till skapande av trivsel på forumet samt att aktivt bibehålla intresset för forumets huvudområden. Klart att jag blir förolämpad när jag blir angripen och förlöjligad offentligt i denna tråd av medlemmar, styrelsemedlemmar och forumsvärdar.
Jag vet att ni är en trevlig grupp människor, men ibland blir det faktiskt lite "en klubb för inbördes beundran"...något som jag förr blev riktigt arg över när någon skrev...men som jag nu märkt av mer och mer.
Jag dömer absolut ingen person här av det som skrivs i forumet utan är övertygad att ni är ett gäng mycket trevliga killar/tjejer "irl", men att det svåra består i att man uttrycker sig olika och uppfattar olika med det skrivna ordet i ett forum som det här.
En del har problem med att förstå vad jag vill och vad jag menar, ok det kan jag förstå...men vad jag inte förstår att det samtidigt måste skrivas i nedsättande ton mot mig som medlem. Det är det som gör mig riktigt besviken...när fokus riktas emot mig som inläggsskrivare än om det jag skrivit om.
Anledningen till att jag önskade låsa ämnet kan vi nu se på de senare sidorna där det knappast skrivs speciellt mycket om ämnet men mer om hur alla ser på hur löjlig man kan bli eller vara. Det är mer en liten "get together" och skriva ned diverse förlöjligande ordbajserier än seriös diskussion om forumet...och så undrar ni varför jag ville låsa?
Sätt dig in i situationen där du blir utmålad på det vis ni skrivit om mig här...direkt eller indirekt. Klart fan man blir förolämpad och besviken.
För mig är det inga problem att avsluta min tid här, men det tycks vara problem för ansvariga att ta bort min profil...javisstja...det kommer stöka om i forumet...det som ni tänker så mycket på.Senast redigerad av StefanL; 17 October 2006, 16:52.Kommentar
-
Helt plötsligt så fick jag ju mig en funderare på om NCS är nåt för mig?? Själva diskussionen från början tyckte jag mig förstå ha sin upprinnelse i Duisburg-tråden? Och huruvida trådar som dessa tar fokus från ciklidtrådarna? Missuppfattade jag hela frågeställningen? Jag känner inte dig Stefan Larsson och efter att ha följt tråden från början till slut och lusläst upp å ner gång på gång så kan jag inte se att du på något sätt blivit hårdast korsfäst här? Genom dina inlägg förstår jag att du har ett förflutet som "forumrebell" men inget av detta har jag kunnat tyda i någons svar till dig? (Kanske är jag lite "puckad" men kanske kan det bero på min X-kromosom? ) Jag tycker du har vettiga svar och vettiga frågeställningar så banga inte ur nu när jag slutligen hittat hit!!
Jag har innan avhållt mig från denna sida för jag tycker den är för "grabbig" och för att den hållt överseriös, på gränsen till nördig (!!), nivå. Lättsamheten har inte direkt duggat tätt enligt mina gamla upplevelser av forumet så jag blev positivt överraskad när jag efter resan tänkte att jag kunde surfa in här och se vad ni har för er. Forumet tycktes i mina ögon ha förändats (kan iofs vara jag som genomgått nån mystisk omvandling oxå, det ena utesluter inte det andra...)
Om detta forum skall tilltala mig så är det framförallt lättsamhet och tillåtelse att få vara lite "fjompig" ibland som kan få mig att hänga här. Vilket Duisburg-tråden gett prov på!
Å vad tusan ville jag egentligen säga nu då???
1. Trådar som denna är helt klart avskräckande!! Lockar inga nybörjare alls!! (Hur kunde den ta en sån elak smutskastarvändning??)
2. HELA forumet behövs, de seriösa avdelningarna likväl som de "oseriösa" avdelningarna. Vi är ju ändå samlade under ett enda tak? Intresset för ciklider håller ju ihop oss? (Jo, jag räknar mig som ciklidist!! ) Spelar det då nån roll om vissa bildar små interna klubbar för de gjort en resa eller för att de är superintresserade av fotografi? Limmet är ju akvarierelaterat ändå?
Nah, tjipptjopp, inge mycket substans i detta inlägget direkt... sorry...."Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
LENnie är min käre sambo och MARia är jag!Kommentar
-
Tack Maria för intressanta synpunkter från en icke medlem. Jag håller med dig och anser också att det ska finnas utrymme för att avika från akvaristiken i forumet. Helt klart lockar det fler hit om vi kan diskutera allt med god stämning, än om vi ska vakta på varandra och hålla koll på att alla håller sig till ämnet.
Detta var inte riktat mot någon som tidigare skrivit i tråden utan bara ett spontant svar till Maria.
...och Maria, sätt nu in medlemsavgiften så att du kan läsa om Duisburg i nästa nummer av Ciklidbladet!Senast redigerad av Micke; 17 October 2006, 18:40.Kommentar
-
Lenmar: Ett bra inlägg som till viss del speglar forumet och dess rykte ganska bra. Jag vet inte om jag är någon forumrebell i den benämningen, men jag upplevs kanske som det.
Meningen med ämnet var absolut inte att den skulle bli avskräckande utan mer meningen att se om vi kunde höja intresset för ciklidorienterade ämnen då jag tycker att det ibland blivit alldeles för mycket foto och andra trådar. Dessa trådar är berättigade också och som jag skrev i öppningsinlägget så gillar jag att läsa de trådarna. Särskilt Duisburg, men även andra liknande, är väldigt roliga att ta del av då det återges resor som medlemmar gjort tillsammans. Mycket intressant läsning.
Men...när trådarna blir för många och för "privata" så är det önskvärt att man samtidigt försöker bibehålla mängden trådar om akvaristik och ciklider som ändå är forumets huvudinriktning. Folk som kommer in på forumet ska väl helst se och läsa trådar som berör hobbyn och ciklider, det tror jag iallafall ger bäst reklam för föreningen i längden, medans de sk sidohobbyna ska ses som mycket trevliga "add on" eller som vi i Sverige säger "grädde på moset".
Du känner mig inte, Lenmar, det är det inte många som gör här...men du känner mig som Tricella på Zoopet.com även om det var en stund sedan jag var där.
Maria...det här är något av det bästa med NCS...och jag avslutar med att citera Micke...
Ursprungligen postat av Micke...och Maria, sätt nu in medlemsavgiften så att du kan läsa om Duisburg i nästa nummer av Ciklidbladet!Senast redigerad av StefanL; 17 October 2006, 19:13.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonJag dömer absolut ingen person här av det som skrivs i forumet utan är övertygad att ni är ett gäng mycket trevliga killar/tjejer "irl",Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiJa, det är ju synd att vi inte träffas i irl! Kanske på nästa stämma? Jag kommer vara där! Kanske kan vi lösa lite problem över en öl?!Kommentar
-
Jep, hoppas du kommer på nästa, det skulle vara kul!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke...och Maria, sätt nu in medlemsavgiften så att du kan läsa om Duisburg i nästa nummer av Ciklidbladet!"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
LENnie är min käre sambo och MARia är jag!Kommentar
Kommentar