Utan att ha haft full koll på denna tråden under dagen, då jag precis är hemkommen från min Montreal-resa, så vill jag bara som snabbast göra en replik innehållandes statstik och med en slutgiltig summering och uppmaning till oss alla.
Först lite statestik som visar på antalet nya inlägg på hela forumet under det senaste året:
Januari 2006 4864 inlägg
Februari 2006 4723 inlägg
Mars 2006 4676 inlägg
April 2006 4584 inlägg
Maj 2006 4482 inlägg
Juni 2006 3833 inlägg
Juli 2006 3128 inlägg
Augusti 2006 4040 inlägg
September 2006 5033 inlägg
Oktober 2006 2380 inlägg
Detta tyder på en relativt konstant ström av inlägg, dock ej med rapportering av hur fördelningen melland eolika avdelningarna ser ut.
Kanske kan dock följande statestik ge en indikation om vilka avdelningar som har flest inlägg.
Ämnet med flest svar [Troffetråden 2006]
Mest besökta ämnet [Lägg upp era nytagna bilder - Del 3]
Mest populära avdelningen [Afrikanska ciklider]
Vad gäller tillströmning av nya användare till forumet så finns följande siffror:
4040 användare registrerade i forumet fram till idag.
Av dessa är 711 nyregistrerade användare sedan 2006-01-01
Skall se om jag kan försöka få fram fördelning av nya inlägg per avdelning (även om det inte finns som automatisk statestikfunktion), då det torde ge svar i frågan.
Som slutkläm vill jag dock ge följande egna kommentarer:
* Aktiviteten i de olika avdelningarna varierar kraftigt
* Användares och forumsvärdars egna aktivtet i de olika avdelningar driver upp hur aktiv en avdelning är
* Foton har inneburit ett rejält uppsving för alla avdelnigar på Ciklid.se
* Diskussioner om nytänkande kan ge uppsving för ett helt forum om alla hjälper till
* I slutänden är det alla aktiva användare som påverkar vilket resultat vi har i forumet.
* Om alla hjälps åt att skapa intressanta ämnen/inlägg i de akvaristiska avdelningarna så uppnås effekten av att dessa lyfts fram, vilket ju varit syftet i skapande av detta ämne
Först lite statestik som visar på antalet nya inlägg på hela forumet under det senaste året:
Januari 2006 4864 inlägg
Februari 2006 4723 inlägg
Mars 2006 4676 inlägg
April 2006 4584 inlägg
Maj 2006 4482 inlägg
Juni 2006 3833 inlägg
Juli 2006 3128 inlägg
Augusti 2006 4040 inlägg
September 2006 5033 inlägg
Oktober 2006 2380 inlägg
Detta tyder på en relativt konstant ström av inlägg, dock ej med rapportering av hur fördelningen melland eolika avdelningarna ser ut.
Kanske kan dock följande statestik ge en indikation om vilka avdelningar som har flest inlägg.
Ämnet med flest svar [Troffetråden 2006]
Mest besökta ämnet [Lägg upp era nytagna bilder - Del 3]
Mest populära avdelningen [Afrikanska ciklider]
Vad gäller tillströmning av nya användare till forumet så finns följande siffror:
4040 användare registrerade i forumet fram till idag.
Av dessa är 711 nyregistrerade användare sedan 2006-01-01
Skall se om jag kan försöka få fram fördelning av nya inlägg per avdelning (även om det inte finns som automatisk statestikfunktion), då det torde ge svar i frågan.
Som slutkläm vill jag dock ge följande egna kommentarer:
* Aktiviteten i de olika avdelningarna varierar kraftigt
* Användares och forumsvärdars egna aktivtet i de olika avdelningar driver upp hur aktiv en avdelning är
* Foton har inneburit ett rejält uppsving för alla avdelnigar på Ciklid.se
* Diskussioner om nytänkande kan ge uppsving för ett helt forum om alla hjälper till
* I slutänden är det alla aktiva användare som påverkar vilket resultat vi har i forumet.
* Om alla hjälps åt att skapa intressanta ämnen/inlägg i de akvaristiska avdelningarna så uppnås effekten av att dessa lyfts fram, vilket ju varit syftet i skapande av detta ämne
Kommentar