Fredagstråd 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

Att jag skulle tjäna pengar på att odla trodde jag nog inte heller, men själva tanken var att man iaf kunde föda upp fisk som var attraktiv på marknaden och därmed kunna bli av med den, utan att för den delen behöva skänka bort den, jag investerade dock en hel del pengar i avelsdjuren och då känns det trist att folk förväntar sig att bara för att man är privatperson skall man mer eller mindre skänka bort fisken.
    Jag måste säga att jag är glad för din skull Tony, nu när du har det som tar hobbyn vidare till nya höjder ,men skämt åsido så är det en fantastisk hobby, där motiven och målen kan vara så olika från person till person.
    Kan det vara så att fotohysterin inom hobbyn kan vara samma samma sak som driver personerna i "Scenen" (de som rippar filmer, musik och spel) dvs att skaffa sig "cred" och bli känd i sin egen lilla grupp? Bara en tanke som slog mig såhär på söndagsmorgonen.
    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Rhodebaert
      Användare
      • February 2006
      • 557

Det här var ju en riktigt intressant tråd!
      Jag försöker gärna beskriva min motivation. Jag tycker att det är trevligt, om än nervöst, att ta ansvar för levande saker och se dem utvecklas. Att göra fiskarnas livsmiljö så rymlig och trevlig som möjligt är nog mitt långsiktiga mål. Fiskarnas utseende är ju en liten bit av charmen med att ha akvarium, men knappast del i motivationen för mig. Att se fiskar och växter bli större och förökar sig är det bästa! Jag har ju inte varit akvarist i ett år än, så vi får väl se hur motivationen ändras eller dör med tiden.
      Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Ursprungligen postat av Wilhelm
        öhh!! vad är det för nåt?
        Jag vet faktiskt inte.. nytt ord för min del, men prestigefisk borde väl vara de fiskar jag är mest stolt över att ha?
        Tony Englund

Kommentar

• Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

Trevlig tråd detta! Min akvarie hobby har sett lite olika ut varit mycket Afrikanska ciklider av olika slag i ganska många år då jagade man lite mer ovanliga sorter reste runt i halva landet +Danmarkoch tyskland..nu är man nästan bohemisk med CA/SA ciklider +en och annan lite annorlunda fisk ... var och en har sin charm just nu känns dessa helt rädd kul med större men färre fiskar i ett hyfsat stort kar+mer attityd och yngelvård bland dessa...vet i tusan om detta inlägget passade in i tråden hehe =)
          Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• Bilbo
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 1159

Ursprungligen postat av Tony
            Jag vet faktiskt inte.. nytt ord för min del, men prestigefisk borde väl vara de fiskar jag är mest stolt över att ha?
            Ja det måste vara nytt för din del eftersom du hittade på det
            Inte var det jag i alla fall!
            // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Kalle-Maja
              Användare
              • December 2004
              • 1324

Kära forumdeltagare, bli inte rädda för den här tråden bara för att den blev lite pysskolågisk. Precis här kan alla säga vad som helst. Lätta ert hjärta!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

Är någon vaken?
                Mvh Alex

Kommentar

• Kalle-Maja
                  Användare
                  • December 2004
                  • 1324

Glöm inte att det är fredag nu igen. Håll en stor bredd och ös på.

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

De senaste fredagarna har inneburit några Young's Oatmeal Stout. Jösses vilket gött öl! Nästan i klass med Guiness på fat, men en lite annan pryl
                    Tony Englund

Kommentar

• Kalle-Maja
                      Användare
                      • December 2004
                      • 1324

Jag har fallit tillbaka till lite rödvinsretro och ligger i soffan med en El Pedrosal och snaxar på några hårt nystekta haloumiostskivor. Mmm.

Kommentar

• Per B
                        Användare
                        • September 2005
                        • 1250

Jaså är det fredag nu igen? Är det därför några "Leffe" smakar så gott?

Belgarna kan göra öl!
                        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Ursprungligen postat av Tony
                          Prestigefisk är grå fiskar som ser ut som sillar och kostar multum =)
                          Laesk hade ett bra ord för det men kommer inte ihåg va han kallad det... Laesk??
                          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Kalle-Maja
                            Användare
                            • December 2004
                            • 1324

Ursprungligen postat av deelay
                            Laesk hade ett bra ord för det men kommer inte ihåg va han kallad det... Laesk??
                            Jaa, det är kul. Jag har varit inne på det tidigare att tanganyika är lite snobbigt. Men jag gillar det.

Kommentar

• Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

Ursprungligen postat av deelay
                              Skit också! Då har jag ju inga prestigefiskar trots allt
                              Tony Englund

Kommentar

• PeBe
                                Användare
                                • September 2005
                                • 26

guldfisk, Silverhaj

Kommentar

Arbetssätt...