Tropheus som sardiner

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Ursprungligen postat av Danne_K
    ser riktigt bra ut det där måste jag säga. ser att du har prinsessor där med hur många är det och leker dom? hur funkar prinsessorna dina med övriga innevånare?
    Jo det har gått riktigt bra Prinsessorna har tagit ett röse. Och Troffarna så länge dom gick där höll till kring det andra röset. Men som dom lämnade jag ner till håvmästarna och dom blev sålda dagen efter av en bekant till mig!
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Danne_K
      Användare
      • February 2006
      • 777

Ursprungligen postat av tezz
      jag har bara lite problem att räkna som du 32-14=20 32-14=24 och förstår inte varför du frågar om du redan kan det där med troffar
      jag har sagt att du är välkommen att komma och titta har bara kamra i mobben
      och varför skulle jag tro att dina dubbar dött
      Det är väll aldrig fel att fråga särskilt inte om man känner sig lite osäker om något.. däremot fåran diskution vete fan om den ger så väldigt mycke. med tanke på att vi bara ältar i princip samma saker om och om igen...

Kommentar

• tezz
        Användare
        • February 2006
        • 1069

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
        Det var ju det du frågade i det privata meddelande du skickade! Och att jag frågar om olika saker har att göra med att man aldrig blir fullärd. Och vill höra andras erfarenheter! Till exempel har jag aldrig haft Kiriza förut och då vill jag gärna veta lite mer.
        jag frågade av den anledning att dina siffror på fisk antal varierar från gång till gång
        och den ena troffen är den andra lik
        hur stora yngelkar hade du sist du födde upp dubbar

Kommentar

• Matz Karlsén
          Användare
          • February 2004
          • 1127

Det är väll aldrig fel att fråga särskilt inte om man känner sig lite osäker om något.. däremot fåran diskution vete fan om den ger så väldigt mycke. med tanke på att vi bara ältar i princip samma saker om och om igen...
          Håller med föregående talare! Jag lägger ner diskussionen nu!

Kommentar

• Danne_K
            Användare
            • February 2006
            • 777

Jo det har gått riktigt bra Prinsessorna har tagit ett röse. Och Troffarna så länge dom gick där höll till kring det andra röset. Men som dom lämnade jag ner till håvmästarna och dom blev sålda dagen efter av en bekant till mig!
            okej håller på att planera inför ett lite större tanganyika bygge. är och har vart på jakt efter ett hus ganska länge nu. men när vi väll hittar ett så blir det ett ganska stort tangnyika har jag tänkt skulle gärna vilja ha med prinsessor där men är lite rädd att dom ska ta över allt för mycket så just därför är jag väldigt intreserad av andra som har prinsessor med andra fiskar och har fått det att funka..

Kommentar

• tezz
              Användare
              • February 2006
              • 1069

nej det tycker inte jag heller tycker bara att om man odlat dubbar borde man veta en del om dom

Kommentar

• tezz
                Användare
                • February 2006
                • 1069

Håller med föregående talare! Jag lägger ner diskussionen nu!
                jag undrar bara hur stora yngelkar hade du sist du födde upp dubbar

Kommentar

• Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

jag undrar bara hur stora yngelkar hade du sist du födde upp dubbar
                  Jag hade två stycken 222-literskar som dom fick gå i till dom blev 3-4 cm stora.

Kommentar

• tezz
                    Användare
                    • February 2006
                    • 1069

Jag hade två stycken 222-literskar som dom fick gå i till dom blev 3-4 cm stora.
                    vad gjorde du med dom sen

Kommentar

• tezz
                      Användare
                      • February 2006
                      • 1069

själv har jag 15 120liters uppväxt kar drar upp fiskarna till mellan 5 o 7cm har ca 400 yngel för tillfället

Kommentar

• tezz
                        Användare
                        • February 2006
                        • 1069

Är du en messerschmitt?
                        nej skulle jag vara ett tyskt flygplan från andra världskriget

Kommentar

• Matz Karlsén
                          Användare
                          • February 2004
                          • 1127

vad gjorde du med dom sen
                          Jag sålde dom flesta till min lokala akvarieaffär som då hette akvariekällan och som numer heter håvmästarna. Det verkar som om du letar efter fel. Det börjar faktiskt bli ganska jobbigt när du misstror alla. Och bara för att jag har odlat dubbar så är jag ingen expert på området. Det här får bli mitt sista inlägg till dig. Vill du veta mer så finns det bra litteratur! Läs den!

Kommentar

• tezz
                            Användare
                            • February 2006
                            • 1069

Jag sålde dom flesta till min lokala akvarieaffär som då hette akvariekällan och som numer heter håvmästarna. Det verkar som om du letar efter fel. Det börjar faktiskt bli ganska jobbigt när du misstror alla. Och bara för att jag har odlat dubbar så är jag ingen expert på området. Det här får bli mitt sista inlägg till dig. Vill du veta mer så finns det bra litteratur! Läs den!
                            det ända jag försökte va att hjälpa dig och jag behöver knappast leta fel dom är ganska tydliga mats så sluta upp att hoppa på mig jag vet hur läget är

Kommentar

• ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

själv har jag 15 120liters uppväxt kar drar upp fiskarna till mellan 5 o 7cm har ca 400 yngel för tillfället
                              Pratar vi fortf. Tropheus? Om så är;vilka har du??
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

Kommentar

• tezz
                                Användare
                                • February 2006
                                • 1069

Ursprungligen postat av ozric
                                Pratar vi fortf. Tropheus? Om så är;vilka har du??
                                nej vi pratar odlings kar

Kommentar

Arbetssätt...