Tropheus som sardiner

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Ursprungligen postat av specmats
    förr var det när det gällde mbunas 1 hanne till 3 honor, Då gällande tropheus var det fortfarande en grupp tropheus som var norm (och fortfarande är), aldrig 1 hanne 3 honor!, hur kan det vara så?, vad är skillnaden?, den "skillnaden" har jag aldrig förstått, själva har jag, med andra, misslyckats att hålla 1 hanne 3 honor så många ggr..,nu har jag aldrig testa detta 1-3 förhållande med troffar men tror kanske att det vore mer lyckat trots allt.än motsvarande mbunas, speciellt de mer aggressiva som M.Auratus som funkar mycket bättre i stor grupp i AKVARIUM.
    Jag höll 1+2 red rainbow ett tag och det funkade bra.. fast det kanske var för att jag hade 25 bulu point samtidigt i karet. vet ej. regnbågarna var iaf dryga decimetern och körsbären max 4 cm. Något jag märkte av var att jag behövde ett röse för varje regnbåge för att få det att funka.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• tezz
      Användare
      • February 2006
      • 1069

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
      I mitt kar håller honorna sams medan mina två hannar har lite stridigheter då och då
      Och dom uppvaktar honorna hela tiden och jag har som sagt två honor som tuggar. Hur har du det med dina Troffar har du fått fram några yngel?
      Nej mina har ej lärt sig tugga än sånt brukar ta sin tid vänta bara så får du se om det blir några yngel
      sen är det väl inte pressis din bedrift att dom leker dom brukar nämligen göra så 24tim per dygn(om dom nu hinner bli könsmogna)

Kommentar

• tezz
        Användare
        • February 2006
        • 1069

Ursprungligen postat av Danne_K
        det är ju lite förvånande med tanke på att dom till och med i naturen bråkar en hel del... hur mår fiskarna igenterligen kollat vatten värderna? fiskar kan lätt bli hängiga å loja om man har dåligt vatten...
        du är välkommen att komma och titta så kanske du lär dig något

Kommentar

• Matz Karlsén
          Användare
          • February 2004
          • 1127

Ursprungligen postat av tezz
          Nej mina har ej lärt sig tugga än sånt brukar ta sin tid vänta bara så får du se om det blir några yngel
          sen är det väl inte pressis din bedrift att dom leker dom brukar nämligen göra så 24tim per dygn(om dom nu hinner bli könsmogna)
          Jag är faktiskt ingen nybörjare när det gäller Troffar jag skaffade mig mina första Troffar 95 och det var 20 Black bemba och 20 Dubbar som gick i mitt 720-literskar och jag fick fram drösvis med yngel redan från att dom var cirka 7-8 centimeter långa. Jag tror jag drog fram cirka 200 yngel under den perioden. Sen flyttade jag till Växjö och sålde av alla mina fiskar och började för fyra år sedan igen och för tillfälet har jag 7 akvarier både Tanganyika och Sydamerika och jag har massor av yngel från mina Sydamerikanare så någon novis är jag inte om du trodde det!
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• tezz
            Användare
            • February 2006
            • 1069

Jag är faktiskt ingen nybörjare när det gäller Troffar jag skaffade mig mina första Troffar 95 och det var 20 Black bemba och 20 Dubbar som gick i mitt 720-literskar och jag fick fram drösvis med yngel redan från att dom var cirka 7-8 centimeter långa. Jag tror jag drog fram cirka 200 yngel under den perioden. Sen flyttade jag till Växjö och sålde av alla mina fiskar och började för fyra år sedan igen och för tillfälet har jag 7 akvarier både Tanganyika och Sydamerika och jag har massor av yngel från mina Sydamerikanare så någon novis är jag inte om du trodde det!
            om du nu kan så mycket varför frågar du hela tiden och om du nu haft toffar innan borde du veta vad som händer när man stressar dom eller?????

Kommentar

• tezz
              Användare
              • February 2006
              • 1069

Kan du inte visa en bild på det 300l som du flyttade 14 dubbar till

Kommentar

• Matz Karlsén
                Användare
                • February 2004
                • 1127

Kan du inte visa en bild på det 300l som du flyttade 14 dubbar till
                Dom dubbarna är sålda till håvmästarna i Växjö. Dom gick i det karet som jag nu skall ha Kiriza i.

Kommentar

• Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

Men vill du ha en bild så varsågod!

Kommentar

• Matz Karlsén
                    Användare
                    • February 2004
                    • 1127

Här är en bild från det karet! Tror du mig nu eller tror du fortfarande att dom har dött för mig!

Kommentar

• Matz Karlsén
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1127

Det vore kul om du också kunde posta en bild på ditt kar!

Kommentar

• Danne_K
                        Användare
                        • February 2006
                        • 777

du är välkommen att komma och titta så kanske du lär dig något
                        Du är lustig du. kanske gör det om jag har vägarna förbi tack för inbjudan. Men seriöst du kanske borde ta å testa värderna om dom aldrig slås.. låter som att det är något som inte riktigt stämmer. särskilt om dom inte leker eller är det yngel du har?

Kommentar

• tezz
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1069

Det vore kul om du också kunde posta en bild på ditt kar!
                          jag har bara lite problem att räkna som du 32-14=20 32-14=24 och förstår inte varför du frågar om du redan kan det där med troffar
                          jag har sagt att du är välkommen att komma och titta har bara kamra i mobben
                          och varför skulle jag tro att dina dubbar dött

Kommentar

• Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

Men vill du ha en bild så varsågod!
                            ser riktigt bra ut det där måste jag säga. ser att du har prinsessor där med hur många är det och leker dom? hur funkar prinsessorna dina med övriga innevånare?

Kommentar

• Matz Karlsén
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1127

jag har bara lite problem att räkna som du 32-14=20 32-14=24 och förstår inte varför du frågar om du redan kan det där med troffar
                              jag har sagt att du är välkommen att komma och titta har bara kamra i mobben
                              och varför skulle jag tro att dina dubbar dött
                              Det var ju det du frågade i det privata meddelande du skickade! Och att jag frågar om olika saker har att göra med att man aldrig blir fullärd. Och vill höra andras erfarenheter! Till exempel har jag aldrig haft Kiriza förut och då vill jag gärna veta lite mer.

Kommentar

• tezz
                                Användare
                                • February 2006
                                • 1069

Ursprungligen postat av Danne_K
                                Du är lustig du. kanske gör det om jag har vägarna förbi tack för inbjudan. Men seriöst du kanske borde ta å testa värderna om dom aldrig slås.. låter som att det är något som inte riktigt stämmer. särskilt om dom inte leker eller är det yngel du har?
                                nej men dom har ej lärt sig tugga riktigt än och jag sa att alfa hanen aldrig slåss honorna är en annan sak
                                har förövrigt bra utrustning för att kontrolera vatten värdena ,bruka hålla ph på 8,5 med hjälp av natriumkarbonat

Kommentar

Arbetssätt...