Ursprungligen postat av Matz Karlsén
Tropheus som sardiner
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av tezzanvänd troffe tråden dena tråd handlar om vad folk tycker inte vad man vetTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzÄr 10 dubbar +10 ikolor att överbefolka i ett 720l tycker däremot 40-50 i ett 540l är detMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag tycker dom flesta har sunda och vettiga åsikter i den här tråden. Men det finns givetvis undantag.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag tycker det. I naturen lever de inte 10 och 10. Tyvärr är det inte lika lätt att hålla dem naturligt utan vi har fler så att alfa-troffarnas aggressioner fördelas över resten av gruppen. En sorts kollektivbestraffning.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzhanen bråkar aldrig sa jag inte det sen är det väl honorna som brukar bråka
Ska vi prata riktig moral så tycker jag det är fel att uppmana till kollektivbestraffningar. Det moraliskt rätta skulle då vara att ha en tropheus per akvarie.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinNu menade jag inte dina fiskar utan gjorde en grov generalisering. Vilket är ett måste när man pratar troffar. Troffar är ju olika från grupp till grupp. Mina kan ha ADHD och dina kan va jättesnälla även om de är av samma art.
Ska vi prata riktig moral så tycker jag det är fel att uppmana till kollektivbestraffningarKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzhanen bråkar aldrig sa jag inte det sen är det väl honorna som brukar bråka
det är ju lite förvånande med tanke på att dom till och med i naturen bråkar en hel del... hur mår fiskarna igenterligen kollat vatten värderna? fiskar kan lätt bli hängiga å loja om man har dåligt vatten...Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzÄr 10 dubbar +10 ikolor att överbefolka i ett 720l tycker däremot 40-50 i ett 540l är detKommentar
-
Och dom uppvaktar honorna hela tiden och jag har som sagt två honor som tuggar. Hur har du det med dina Troffar har du fått fram några yngel?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har ett tomt 325-liters Tanganyika skulle man kunna ha en grupp Kachese, Murago, eller Kiriza i det? Och i så fall hur många skall man ha?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kjodå no går det att få att funka. hur många du ska ha beror lite på dig själv. hur mycket arbete och pengar du vill lägga ner. men tycker väll att runt 20 skulle vara lämpligt men som sagt beror mycke på hur du själv vill ha det.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag har precis beställt 20 Kiriza från aquariummalawi som kommer nästa vecka!Kommentar
-
förr var det när det gällde mbunas 1 hanne till 3 honor, Då gällande tropheus var det fortfarande en grupp tropheus som var norm (och fortfarande är), aldrig 1 hanne 3 honor!, hur kan det vara så?, vad är skillnaden?, den "skillnaden" har jag aldrig förstått, själva har jag, med andra, misslyckats att hålla 1 hanne 3 honor så många ggr..,nu har jag aldrig testa detta 1-3 förhållande med troffar men tror kanske att det vore mer lyckat trots allt.än motsvarande mbunas, speciellt de mer aggressiva som M.Auratus som funkar mycket bättre i stor grupp i AKVARIUM.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kokej blir säkert kanon var just in och kollade i tropheus tråden och såg att Robin redan hade gett dig ett svar där. men är ju aldrig fel att få flera det verkar hända en hel del för dig på tropheus fronten lycka till!To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar