Kolla in denna bilden från african diving. Värför går tropheusen i stim?
Tropheus som sardiner
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Danne_Kkollonier kan man nog inte kalla det prinsessor lever i kollonier inte trophar... no går naturlig miljö att istort set återska i akvarium men det kräver ju lite.. dom får inte större plats i ett 200l men det är efter samma principer nämligen att överbefolka akvariet så att inte någon ensktaka individ blir så utsatt..
Det första tropheus karet jag såg för 15-20år sen var rösat hela karet från framkant till toppen bakKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueKolla in denna bilden från african diving. Värför går tropheusen i stim?
http://www.africandivingltd.com/Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzDu behöver inte överbefolka om du har tillräkligt med sten 10dubbar och 10ikolor i ett 720 inga utmobbade fisk tycker jag bevisar det
Det första tropheus karet jag såg för 15-20år sen var rösat hela karet från framkant till toppen bakKommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidNär de letar föda går de i stim, men det är tydligen väldigt sällan man ser dem i stim. Läs denna artikel så får du reda på ganska mycket om tropheus: http://www.tropheini.com/art_interviewcw.htm
riktigt bra artikelKommentar
-
Mm helt okej!540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Danne_Ktesta minska antalet lite å kolla vad som händer
skulle jag däremot plocka bort all sten och bara lämnat några prydnads sten så hade det nog ej dröjt länge fören det bara fans en fisk kvarKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzär mitt kar överbefolkat menar du?
skulle jag däremot plocka bort all sten och bara lämnat några prydnads sten så hade det nog ej dröjt länge fören det bara fans en fisk kvar
det tror jag inte då har dom inga gränser för sina revir + att dom är så pass många att fisken som jagar inte klarar av att fokusera på någon enskild indevid..Kommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kdet tror jag inte då har dom inga gränser för sina revir + att dom är så pass många att fisken som jagar inte klarar av att fokusera på någon enskild indevid..Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzjo om jag sparar några prynads sten
ja tror ändå att dom skulle klarar sig bra. men tror ju inte att du skulle få så mycke yngelKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kja tror ändå att dom skulle klarar sig bra. men tror ju inte att du skulle få så mycke yngelKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_Kdu har samma där. det som kanske vore naturligast i ditt akvarium vore kanske att testa 1.3 eller något liknande men är några här på ciklid som jag har hört testat detta och misslyckats.Mvh
RobinKommentar
-
Det finns ingen exakt bruksanvisning till troffar utan det som funkar hos mig kanske inte funkar hos er. Kreti har massa sten i sina kar och det sprutar yngel. Pleti hade knappt någon sten alla och det sprutade yngel. Det handlar om så mycket saker vi inte kan kontrollera.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet finns ingen exakt bruksanvisning till troffar utan det som funkar hos mig kanske inte funkar hos er. Kreti har massa sten i sina kar och det sprutar yngel. Pleti hade knappt någon sten alla och det sprutade yngel. Det handlar om så mycket saker vi inte kan kontrollera.Kommentar
Kommentar