Att du inte köper en liten 12volts kompressor till bil som man ansluter till cigtändarutaget borde inte kosta mer än 100-200kr
Syrgas i Kalmar.
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av cichlids4funHar den inte hemma
Jag tror att man måste ha skyltat att och var det finns tub, och sen ha brandsläckare till hands men syrgas är ju inte brandfarlig i sig, om det inte redan brinner vill säga.........
det brukar stå att man inte får låta fett komma i kontakt med syrgasen, vet faktiskt inte varför.....?!Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzAtt du inte köper en liten 12volts kompressor till bil som man ansluter till cigtändarutaget borde inte kosta mer än 100-200krDet går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ja jag var osäker på mängden luft kolla upp det är nog bäst med Guldfisken. Om jag ska skicka fisk funkar ju bara syrgas. Jag har också använt mig av batteridriven syrepump vid transport innan och det har funkat helt ok.
Mvh/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJa jag var osäker på mängden luft kolla upp det är nog bäst med Guldfisken. Om jag ska skicka fisk funkar ju bara syrgas. Jag har också använt mig av batteridriven syrepump vid transport innan och det har funkat helt ok.
Mvh/ BBTony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertI rent syre krävs det nog inte mycket för att saker skall börja oxideras snabbare än vanligt och därmed starta en brand. Ungefär.
och för att det skulle bli rent syre i ett rum så behövs det nog mer än en tub eller? krävs att man trycker ut befintlig luft oxå.......men vad vet jag är bara användare av den inte utbildad på den.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertHan vill nog ha syrgas och inte tryckluft tror jag.Mvh
Peter
-
Ursprungligen postat av TonyJag förmodar att han menar 8L volym på tuben. 8 liter komprimerad syrgas i tex 300 bar är vansinnigt många liter vid normalt tryck. När man dyker har man antingen 8L eller 12L tub, och det räcker till ordentligt många andetag.Mvh
Peter
-
Vid gassvetsning används två tuber. En med syrgas och en med acetylen. I skolan för länge sen sa min lärare att man aldrig får smörja in gängan även om det gnisslar. Det finns en anlednig varför gängorna är av messing. 400 kronors tuben kan man nog inte komprimera lika mycket bar som en svetstub. mvh. JouniKommentar
Kommentar