Det kan väl iofs tyckas vara tråkigt med ett akvarierum, men om man är intresserad av att ha 10+ akvarium så är ju den ultimata (och i princip enda) lösningen, om man inte vill klottra ner hela jädra huset med kar i varje hörn. Dessutom är det en speciell känsla att vara helt omgiven av sin hobby. Jag ser inte alls min lokal som en yngelfabrik utan som min hobby i koncentrerad form. Det är mysigt att gå pilla i akvarielokalen lixom... (Det skulle man skrivit i en kontaktannons) Finns ju mängder med fördelar också med vad gäller el, vattenbyten etc.
Jag håller på bygga mitt nya akvarierum i min källare här (håller nu på att riva ut det gamla rummet) och denna gång skall jag inte ta i så jädra mycket, jag skall ha färre kar, bättre el etc. Riktigt kul att bygga det för andra gången när man har en del erfarenhet av det. Hur mycket man än snackar med andra och tittar sig runt så gör man alltid lite grejer fel, vilket jag gäker kommer göra denna gången med...
Har alla akvarierum? Nej, jag tror att en relativt liten procent har det!
Här är mitt nya, framtida rum, det får räcka för mig denna gången!
Jag håller på bygga mitt nya akvarierum i min källare här (håller nu på att riva ut det gamla rummet) och denna gång skall jag inte ta i så jädra mycket, jag skall ha färre kar, bättre el etc. Riktigt kul att bygga det för andra gången när man har en del erfarenhet av det. Hur mycket man än snackar med andra och tittar sig runt så gör man alltid lite grejer fel, vilket jag gäker kommer göra denna gången med...
Har alla akvarierum? Nej, jag tror att en relativt liten procent har det!
Här är mitt nya, framtida rum, det får räcka för mig denna gången!
Kommentar