ja tror att i det långa loppet är det bättre med en grupp där aggressionen späds ut, du behöver inte ha en grotta till varje individ, dom är ganska livliga och i naturen tror ja att dom lever i turbulensen på mkt grunt vatten
Algätande tanganyika
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Jag har försökt hålla Irsace ett par gånger, i ett 160-liters. Det har gått bra ett tag, några gånger har det nästan verkat vara lek på gång, men sen har hanen dödat honan snabbt och effetivt. Det är faktiskt en av de mest irriterande fiskar jag vet. Men jag har ju bara haft den parvis, det är inte säkert att det är bästa sättet. Hur som helst så kommer inte jag att köpa såna till något mindre än ett 540 i fortsättningen. Men det är ju en väldigt roligt fisk.
mvhKommentar
-
Ursprungligen postat av RatzKräver den stort revir och mycket gömställen?
faktiskt jättetrevliga so-far men som sagt. Jag tror dom närsomhelst kan få anfall och döda varandra om man läser andras inlägg.Kommentar
-
Låter som om Tanganicodusen har samma dille som sina släktingar Julidochromis: om hanen skräms eller störs slår han ihjäl honan. Nån som säkert vet om det här beteendet försvinner om de hålls i grupp istället för parvis?Kommentar
-
Ursprungligen postat av cougarnej verkligen inte. dom är nästan som mbunas och stimmar runt
faktiskt jättetrevliga so-far men som sagt. Jag tror dom närsomhelst kan få anfall och döda varandra om man läser andras inlägg.MVHKommentar
-
Ursprungligen postat av RatzTror du att det skulle gå att bara ha EN enda? Då har ju den ingen partner att ta livet av.Kommentar
Kommentar