Jag tycker det var jättetråkigt att bästa bilden (enligt mig) inte fick vinna. Kan tänka mig att det är svårt att hålla ordning på vem som tagit vilka kort när det finns två bra fotografer som delar kamera och kanske dator.
Vinnare i fototävlingen september
Kollaps
X
-
-
/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Håller med. Inget ont om någon annans bild men jag tycker denna var ovanligt skön. Jag röstade dock, en 10:a på den och inga andra röster, men det verkar bara vara du och jag som har smak.Kommentar
-
Enda sättet att få rättvisa vinnare i tävlingen är som du säger att så många som möjligt är med och röstar. Nu kan ju alla forummedlemmar rösta i fototävlingen, inte bara NCS-medlemmar som tidigare. Juryn består alltså i nuläget av 4000 personer!Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeGrattis till Stefan Sjöberg för en kalasbild tycker jag."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeJag tycker att vinnaren är en bättre troffebild
(som självklart fyller sin funktion, t.ex i böcker, artregister mm.)/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankKan så vara, men jag gillar actionbilder, mer än perfekta "artbilder"
(som självklart fyller sin funktion, t.ex i böcker, artregister mm.)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeJag gillar också actionbilder på fiskar som visar upp olika beteenden (slåss, leker, gräver etc). Det är inte särkskilt mycket action i något av de båda troffebilderna i denna omgången, vinnaren tycker jag är lite bättre tekniskt och bättre beskuren. Jag ser verkligen fram emot att det snart ska bli möjligt att kunna kommentera bilderna i tävlingen. Att få kritik på sina bilder för att kunna utvecklas som fotograf är en viktig del med fototävlingar. Ofta höjs nivån avsevärt i fototävlingar där man kan kommentera och diskutera bilderna.
Den nya vinnaren är kanske tråkig som bild men en skarp fisk med lugn bakgrund tycker jag talar för den som klar vinnare den här gången.Kommentar
-
Har precis kommit hem från en veckas semester i Turkiet och inte haft någon som helst koll på turerna runt denna månads tävling.
Först blev jag så klart skit glad när jag såg att jag vunnit månadens tävling (som jag kämpat för sen tävlingen började men fallit på mållinjen ett par ggr)men sen läste jag i den här tråden på vilket sätt som jag vunnit och då byttes glädjen till stor besvikelse,för det är ju absolut inte så här som jag vill vinna.
Jag tycker att det är den bilden som vann från början som är den värdiga vinnaren och hoppas att tävlingsledningen tar sitt förnuft till fånga då det ju faktiskt var fotat av frugans hans.
Grattis till ett mycket bra foto Lindamvh StefanKommentar
-
Regler är regler...
Jag tycker att det är rättvist.
Om det skulle vara bilden som tävlade skulle man helt och hållet kunna strunta i vad Copyright och sånt heter... och då fallerar allt. Det är ju ändå kombinationen av fotograf och bild som tävlar. Inte bara fotograf - och heller inte bara bild.
Fotografen är deltagare - bilden är vapnet.
Spelar Arsenal under Barcas flagg, namn och kläder i engelska ligan blir det inte så bra.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinRegler är regler...
Jag tycker att det är rättvist.
Om det skulle vara bilden som tävlade skulle man helt och hållet kunna strunta i vad Copyright och sånt heter... och då fallerar allt. Det är ju ändå kombinationen av fotograf och bild som tävlar. Inte bara fotograf - och heller inte bara bild.
Fotografen är deltagare - bilden är vapnet.
Spelar Arsenal under Barcas flagg, namn och kläder i engelska ligan blir det inte så bra.
skulle ändrat lite på din kommentar.
spelar arsenal med andra vals tröjan så blir vissa förvånade och andra ser det som en bagatell.
Det här fallet är inte så grovt så att det ska diskas det är ju fortfarande samma kamera och samma hushåll men jaja regler är regler...Kommentar
-
Tycker det hela är aningen töntigt!
Jag förmodar att de plåtar med samma kamera, så det hela är aningen överdrivet! Och jag tvivlar på att hon skulle anmäla honom för stöld av bild!
Men men, ställ upp med samma bild i rätt namn denna månaden så.....Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Jag håller med om att det var tråkigt som det blev.
I fototävlingens regler finns bland annat följande två paragrafer:
* Endast NCS-medlemmar får skicka in foto till tävlingen.
* Du måste själv ha tagit fotot och äga upphovsrätten på det!
Antingen får man följa reglerna eller ändra dem. Om vi börjar tänja på dem blir det omöjligt med gränsdragning.
Det vi i styrelsen funderar på för att lösa problemet är om vi kan införa familjemedlemskap utan att det skapar allt för mycket adminstrativt arbete. Senast möjligheten till familjmedlemskap fanns var intresset obefintligt. Idag ser det lite annorlunda ut och kanske finns bättre förutsättningar nu.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Lutthåller inte med dig i detta fallet är det ju samma lag som fotat.
skulle ändrat lite på din kommentar.
spelar arsenal med andra vals tröjan så blir vissa förvånade och andra ser det som en bagatell.
Det här fallet är inte så grovt så att det ska diskas det är ju fortfarande samma kamera och samma hushåll men jaja regler är regler...Mvh
RobinKommentar
Kommentar