Fick denna som en O lithobates hona men jag tycker den aviker från alla andra honor jag har, dom har som exempel mörka prickar uppe vid ryggenans fäst... denna saknar dom helt plus att den ser aningen annorlunda ut imo, tänkte kolla om det bara e jag som tykcer den aviker lite eller om det finns medhåll på den punkten.
O Lithobates ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Håller med om fläckarna.
Alla våra 9 honor har fläckar vid ryggfenan.
Hur kan detta komma sig att denna inte har det?
Är kanske inte så odlad lr så kanske hon är för odlad.? Ingen aning.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka -
Ursprungligen postat av TingelingHur kan detta komma sig att denna inte har det?
Är kanske inte så odlad lr så kanske hon är för odlad.? Ingen aning.
detta är iof en hane men den saknar punkterna på ryggen...Kommentar
-
En undran.
Hanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?
Snygg hane du länkade till.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av malplaceradHanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?
Snygg hane du länkade till.
det är ju iförsig inte omöjligt, tex D.compressiceps honor finns ju i åtmindstonde 2 olika geografiska färger mm. ett enelt svar på frågan isånna fall. haha , men kan d vara så lätt...hmmmmMina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
-
Ursprungligen postat av malplaceradHanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?
Snygg hane du länkade till.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayKlart honorna kan se olika ut i färteckningen men fläckarna är ju ett sätt att identifiera fisken, olika arter har ju olika fläckar så att säga... Hanen på länken ser ju ut att ha samma fläckar som honan på min bild, det va så jag tänkte.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayFick denna som en O lithobates hona men jag tycker den aviker från alla andra honor jag har, dom har som exempel mörka prickar uppe vid ryggenans fäst... denna saknar dom helt plus att den ser aningen annorlunda ut imo, tänkte kolla om det bara e jag som tykcer den aviker lite eller om det finns medhåll på den punkten.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzTyker det ser ut som en lithobates hona min kan man se antydningar till ränder på om det är det som du menar med mörka prickar ska kolla in henne i morgonKommentar
-
Om du kollar på ögonen så är det ingen tvekan! O. lithobates.
MEN, det finns ju flera varianter på den, och jag hade inte vågat mig på att avla på den om jag inte va 100! Jag tror att jag en gång fick med en red top bland mina ZR och det är ju kanske inte så lämpligt!Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayVad jag menar med mörka fläckar är dom på sidan och sedan 5st(tror jag) längs ryggfenans bas fast dom är mindre men denna hona saknar dom fläckarna helt.
Några fläckar vid ryggfenans bas har inte minKommentar
-
Ursprungligen postat av tezzHonorna brukar ha det gula sträcket som hanen fast tunnare
Några fläckar vid ryggfenans bas har inte minKommentar
Kommentar