Ursprungligen postat av Lutt
Vilken sort är det här?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av B-markHär är en Cynotilapia afra "new edwardi". Färgar sällan ut och har liksom arten på bilden, vad jag kan se, en aning ljusare teckning på huvudet. Ska normalt sett vara en fin fisk... inte mina tyvärr. Kan du ha fått tag på sådana?Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av karin_aHmm, det är möjligt... fast den ser ut att ha mer underbett än de jag har... blir den randig ibland? för det kan mina bli.Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
Ursprungligen postat av CissiMina blir randiga ibland, sen ser de lite röda ut i visst ljus också, annars är de gråbruna.
tyckte inte bilden jag länkade stämde så ja fick tummen ur och fotade en hona rätt snabbt här hemma.Kommentar
-
Men å andra sidan ser man inte tänderna lika tydligt på en greshakei som på fisken som vi inte kan identifiera... nu är vi väl tillbaka på noll igen
EDIT: kom just på att det var flera fiskar....Senast redigerad av Cissi; 29 September 2006, 21:22.Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
det kan inte vara någon form av labidochromis då?? tänkte på kropps formen gigas eller mpanga kanske?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttdet kan inte vara någon form av labidochromis då?? tänkte på kropps formen gigas eller mpanga kanske?Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
Mina två är återstoden av en liten grupp jag länge ägt. De är förmodligen hanar och har inte kommit till sin rätt då de inte är dominanta i sitt akvarium. Visar ränder och skarpa kontraster ibland men dock väldigt lite av den gula färgen som hjässa och rygg kan få./ StefanKommentar
-
-
-
Det är åt zebra/afra-hållet personligen ser jag ingen mening med att hålla fisk som inte går att artbestämma så jag hade spolat ned dem.
Mvh/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinLabbar har väl inte den munnen som Karins fiskar har?||||Kommentar
-
Morsning korsning... ;-)
Skämt å sido; som flera gånger förr när den här typen av frågor dykt upp postar jag en länk till en tråd jag skapade för rätt länge sedan:
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
Kommentar