Fryst cyklops - fina fisken

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Fryst cyklops - fina fisken

Tjena.
    En fråga, jag är ute efter fryst cyklops men affärerna i stan verkar bara ha finafiskens cyklops. Är den av bra kvalité och om den inte är det vad använder ni istället för märke?

Har inte fullt förtroende för finafisken efter jag hörde om deras röda mygg.
  • Mikael_S
    Användare
    • May 2006
    • 246

Matar mina fiskar med båda dessa foder av samma märke (fina fisken).

Tycker att cyclopsen är bra. Fast matrutorna skulle ha varit mindre. Jag ger detta foder till mina malawiyngel o de kan inte äta upp en hela ruta, så det blir lite krågligt att dela ibland. Får ta i ibland
    Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

• Gäst

Ja nog fungerar fodret. Men om jag hittar något annat fabrikat så väljer jag det,Tycker att deras foder överlag innehåller för mycket vatten.

Kommentar

• robjo
        Användare
        • May 2005
        • 330

Här i Uppsala har vi Golden Gate, den funkar bra enligt mina erfarenheter. Bitarna är som iskuber, men jag ställer in det som blir över vid matning i kylskåpet och det fungerar.
        Tror mig även har sett i Uppsala att Åled har sin egen cyklops, men jag törs inte säga säkert.

//Robban
        http://picasaweb.google.se/sipedon/

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av robjo
          Här i Uppsala har vi Golden Gate, den funkar bra enligt mina erfarenheter. Bitarna är som iskuber, men jag ställer in det som blir över vid matning i kylskåpet och det fungerar.
          Tror mig även har sett i Uppsala att Åled har sin egen cyklops, men jag törs inte säga säkert.

//Robban
          det är dom som gör den otroligt bra artemian eller hur? Den med väldigt lite vatten i. vit förpackning. sån cyklops hade jag föredragit.

Kommentar

• robjo
            Användare
            • May 2005
            • 330

Ursprungligen postat av cougar
            det är dom som gör den otroligt bra artemian eller hur? Den med väldigt lite vatten i. vit förpackning. sån cyklops hade jag föredragit.
            Stämmer bra det. jag har varit hur nöjd som helst med båda artemian och cyklopsen. Jag kan säga till nästa gång vi ska ner till Aquarium malawi, så kan jag köpa lite åt dig. Det är ju lite svårt att skicka...

/Robban

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av robjo
              Stämmer bra det. jag har varit hur nöjd som helst med båda artemian och cyklopsen. Jag kan säga till nästa gång vi ska ner till Aquarium malawi, så kan jag köpa lite åt dig. Det är ju lite svårt att skicka...

/Robban
              Fint, vore mycket uppskattat

Kommentar

• robjo
                Användare
                • May 2005
                • 330

Skicka ett meddelande bara så jag vet var jag kan nå dig, exempelvis mobilnr.
                Detta löser vi.

Kommentar

• Malawichrille
                  Användare
                  • February 2006
                  • 67

Jag har använt fina fiskens cyklops(gul förpackning) men nu har jag missat att köpa på ett tag. Tyckte att det var helt okej ynglen växte och mådde bra, även de vuxna fick sig lite dåochdå. Funderar starkt på att börja igen, hade Aquarium Malawi AB något bra märke?
                  240 liter malawi med Golden och Rödzebror (några OB)
                  +55 liters yngelkar

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Malawichrille
                    Jag har använt fina fiskens cyklops(gul förpackning) men nu har jag missat att köpa på ett tag. Tyckte att det var helt okej ynglen växte och mådde bra, även de vuxna fick sig lite dåochdå. Funderar starkt på att börja igen, hade Aquarium Malawi AB något bra märke?
                    hm tror inte dom har frysfoder. inte sett det iallafall.. jag har kollat några av zooaffärerna i stan och akvariekällaren och dom hade bara finafisken.

Kommentar

• Mikael_S
                      Användare
                      • May 2006
                      • 246

Ursprungligen postat av Malawichrille
                      . Funderar starkt på att börja igen, hade Aquarium Malawi AB något bra märke?
                      De säljer inte foder, endast fisk.

Men det finns nåt som hette Golden Gate som ska vara bra.
                      Senast redigerad av Mikael_S; 26 September 2006, 19:54.
                      Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

• ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

Har kört med Fina Fiskens cyclops utan problem fast jag sköljer den noga med en te-sil innan.Tror verkligen det finns bättre märken....
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

Kommentar

• jonre723
                          Användare
                          • October 2004
                          • 439

Åleds har INTE cyklops. Jag tycker att Amtras cyplops är fin, men efter mina erfarenheter med Golden Gates artemia så vore cyklops därifrån väldigt intressant. Var kan man köpa sån?
                          Och så är det.
                          /J

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av jonre723
                            Åleds har INTE cyklops. Jag tycker att Amtras cyplops är fin, men efter mina erfarenheter med Golden Gates artemia så vore cyklops därifrån väldigt intressant. Var kan man köpa sån?

Ja enligt inlägg 4 i denna tråd så finns det iaf i Uppsala

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Ursprungligen postat av ozric
                              Har kört med Fina Fiskens cyclops utan problem fast jag sköljer den noga med en te-sil innan.Tror verkligen det finns bättre märken....
                              hmm....
                              Jag använder Amtras cyklops och skulle jag skölja dom i en tesil så skulle det inte finnas ett enda cyclop kvar i silen.
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...