Duisburg!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

Jag var för snabb, läste inte hela Patriks inlägg.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• daniel_i_malmö
      Användare
      • April 2002
      • 1338

Ursprungligen postat av olaJ
      Blir det när mässan är? För jag vill komma ner till Duisburg på samma mässa som vi var på i år, bara det att det är ciklidchampionat istället för Diskus. Tror det var precis i början av oktober nästa år.
      Hej,
      Tidigare år har MAF tysklandsresor alltid legat i mars precis som Patrik skrev, men efter den lyckade resan till Duisburg har styrelsen redan beslutat att lägga nästa års tysklandsresa på hösten, den helgen som mässan i Duisburg är.

Som Ola skrev, nästa år är det inte diskuschampionat utan då är huvudtemat för mässan ciklider! Tyska ciklidsällskapet är då med och arrangerar mässan - det blir en motsvarighet till vår 'ciklidstämma' fast även med utställning och försäljning av fisk och tillbehör.

Preliminärt ser det ut så här: Vi åker onsdag kväll och kommer hem söndag kväll. Alternativt åker vi fredag kväll och kommer hem tisdag natt. Vi kommer att bo i Duisburg och göra utflykter till affärer och grossister i området varje dag. Eftersom vi bor i Duisburg kan man själv välja varje dag om man vill tillbringa hela dagen på mässan eller om man vill följa med på utflykterna till affärerna. De affärer och importörer som besöks är de bästa och största i Tyskland och ligger inom en radie på ca 15 mil. Vi kommer också att besöka någon affär/importör i Belgien.

Vi planerar att börja ta upp bokningar för resan i februari. Av tidigare resor att döma brukar priset på resan hamna på ca 2000. Denna gång blir det dock en övernattning mer än tidigare så det blir kanske lite dyrare.
      Senast redigerad av daniel_i_malmö; 17 October 2006, 12:10.
      Tjugofem år med ciklider.
      http://www.malmoakvarieforening.se
      Centralamerika 2006
      Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Jäsiken vad uppdaterad jag var då... *skratt* ...får nog komma på lite fler möten framöver!!

Kalmar - Elfsborg? Vilken sport pratar vi om?

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Johnny_1
          Användare
          • October 2003
          • 313

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Jäsiken vad uppdaterad jag var då... *skratt* ...får nog komma på lite fler möten framöver!!
          Du sa det själv:-)
          www.malmoakvarieforening.se

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Gratisprover

Hej. Ni som var med i Duisburg, nån av er som testat gratisproverna med mat, jag har testat dessa och blev lite impad av cichlidbitsen, de funkade kanon och åts av de kräsnaste tangisarna jag har......sen har jag fått igång lite seglekta snäckisar oxå så det verkar vara bra drag i fodret.även scalarerna mumsar bra på det, iof mumsar de ju det mesta men ändå..

nu till min fråga nån som vet nån som säljer Aquafarms foder?
            kunde ju kontakta dem, men min tyska är ingen hit.......
            Eller nån som vet nåt foder som finns i sverige som Liknar detta eller funkar bra på mindre tanganyika som jullar och snäckisar?
            Mvh
            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

Ursprungligen postat av cichlids4fun
              Hej. Ni som var med i Duisburg, nån av er som testat gratisproverna med mat, jag har testat dessa och blev lite impad av cichlidbitsen, de funkade kanon och åts av de kräsnaste tangisarna jag har......sen har jag fått igång lite seglekta snäckisar oxå så det verkar vara bra drag i fodret.även scalarerna mumsar bra på det, iof mumsar de ju det mesta men ändå..

nu till min fråga nån som vet nån som säljer Aquafarms foder?
              kunde ju kontakta dem, men min tyska är ingen hit.......
              Eller nån som vet nåt foder som finns i sverige som Liknar detta eller funkar bra på mindre tanganyika som jullar och snäckisar?
              Tjenare Kalmariten...ursäkta för Elfsborgs beteende förra veckan.

Jag har AquaFarms nummer och kontaktuppgift, jag kan ta reda på priser om du vill. Maila mig vad du vill veta så fixar jag fram det. Jag har också matat med detta foder till fiskarnas förtjusning, verkar funka helt okej, svårt att säga efter såpass kort tid dock..

Mvh Magnus
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

Kommentar

• Vingåker
                Användare
                • November 2004
                • 73

Jag har även jag testat proverna och fiskarna äter med stor aptit.
                Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

Kommentar

• olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

Även dom små räkorna verkar gilla fodret :-)
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

Ursprungligen postat av Byttorp
                    Tjenare Kalmariten...ursäkta för Elfsborgs beteende förra veckan.

Jag har AquaFarms nummer och kontaktuppgift, jag kan ta reda på priser om du vill. Maila mig vad du vill veta så fixar jag fram det. Jag har också matat med detta foder till fiskarnas förtjusning, verkar funka helt okej, svårt att säga efter såpass kort tid dock..

Mvh Magnus
                    Tjabba Magnus.
                    du är förlåten men det är knappt , men eftersom det ju gick betydligt bättre igår mot Göteborg 0-3 så är det lugnt, men nu får ni ju skärpa er om ni förlorar mer som igår (mot Stockholmare) kommer ju aik att vinna skiten och det går ju inte.

Kalmarit.........nja det blir man inte förrän flera generationers inavel och än så länge är det bara 13 år.....kalmarbo får man heta istället.....

Jo fodret känns kanon men jag är ju lite skeptisk till att köpa därifrån med frakt blir mog inte så billigt, men det kanske är fler av oss som är intresserade och då kanske vi kan dela.....?

ha det gott
                    Senast redigerad av cichlids4fun; 24 October 2006, 16:10.
                    Mvh
                    Peter

Kommentar

• ralp
                      Användare
                      • November 2004
                      • 70

Ursprungligen postat av Zaphi
                      Hmm, för det första sa han att det va två vita dioder och en blå för nattbelysning, men det stämmer ju inte ett smack för min har 8 blåaktiga dioder och verkar inte ha nån omslagningsmöjlighet. Sen sa han att det låg extradioder i, vilket det inte gjorde. Vi kunde även beställa extra av honom. Jag fick ett kvitto med hans företagsnamn stämplat på baksidan, så man kanske kan kontakta honom...
                      *ahem* låter intressant det. Kan få se lite bilder? Länkar och eller andra uppgifter och infos om minikaret?

Hejhopp. Ralp

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Ursprungligen postat av ralp
                        *ahem* låter intressant det. Kan få se lite bilder? Länkar och eller andra uppgifter och infos om minikaret?

Hejhopp. Ralp
                        Hitta det här: http://www.aa-aquarium.com/showroom4.php?id=166&level=1
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• olaJ
                          Användare
                          • August 2003
                          • 584

Ursprungligen postat av PatrikMalmo

Kalmar - Elfsborg? Vilken sport pratar vi om?

Hilsen,

P
                          På tal om möte Patrik........kolla din inbox, du har ett meddelande från mig.

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            Tack, Ok då, Helsingborg kan väl slippa undan med 1-0 då den 26:e, kanske oavgjort om det är betydelselöst för kalmar.............
                            Ja då får man tacka Kalmar för vänligheten , synd bara att Göteborgarna (IFK och GAIS) inte kunde ta sitt ansvar ikväll.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Loket65
                              Användare
                              • September 2003
                              • 176

Ursprungligen postat av Micke
                              Ja då får man tacka Kalmar för vänligheten , synd bara att Göteborgarna (IFK och GAIS) inte kunde ta sitt ansvar ikväll.
                              Kan bara instämma...
                              Den som äter lever får sej
                              *Magnus*

http://www.orumsnygard.se

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

Ursprungligen postat av Micke
                                Ja då får man tacka Kalmar för vänligheten ,
                                det var ren djävla välgörenhet tro mig............ borde blivit minst en pinne till kalmar...men grattis helsingborg ändå
                                Mvh
                                Peter

Kommentar

Arbetssätt...