Duisburg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

    #61
    Så dags för fiskuppdateringen, med reservation för eventuella hjärnsläpp så köpte jag i tyskland:

    N. Hequi
    N Brichari "bemba" riktig snygg sak (även om den extra jag fick med inte är riktigt samma art)
    Koisvärdbärare...
    L. Ornatpinnis
    L. spec Shell-.......den du?!?! ska bli intressant och se vad det blir av den
    L occelatus gold
    J. transcriptus "Kissi"
    compressiceps Goldhead
    furcifer foi kabogo Copper eller vad den nu hette, fick förövrigt bara 7st trots att han tog betalt för 10st, vem klagar man hos då?
    sen köpte jag ett par fiskar av Ola oxå innan vi drog hemåt, och sen den hemresan... men otroligt nog så verkade alla pigga idag (ingen Död) , dock var de inte så glada över flytten och den ovarsamma behandlingen iaf inte compressicepsen om man dömer efter hans uppsyn B
    Senast redigerad av cichlids4fun; 03 October 2006, 00:28.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #62
      Hoppas det går bra med några bil tips till killen
      Ett tips ta med dig kablar och sätt ström direkt på bränsle pumpen för att höra om den fungera.
      Kan vara ett bränslerelä som pjat eller en säkring
      Har du startspärr eller larm i bilen??
      Men även tändspole,rotor, data box eller glapp i tändninslås.
      Kolla om det kommer gnista från spolen och sedan från spolen till stiften
      Om det är bränsle pumpen som pajat brukar det räcka att knacka lite hårt på den så brukar dom kunna hopp igång en, sen kan du byta den när du kommer hem.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

        #63
        Ursprungligen postat av bmwpower
        Hoppas det går bra med några bil tips till killen
        Ett tips ta med dig kablar och sätt ström direkt på bränsle pumpen för att höra om den fungera.
        Kan vara ett bränslerelä som pjat eller en säkring
        Har du startspärr eller larm i bilen??
        Men även tändspole,rotor, data box eller glapp i tändninslås.
        Kolla om det kommer gnista från spolen och sedan från spolen till stiften
        Om det är bränsle pumpen som pajat brukar det räcka att knacka lite hårt på den så brukar dom kunna hopp igång en, sen kan du byta den när du kommer hem.

        Tack för tipsen, jag kollade att det var gnista på stiften det första jag gjorde stiften var även torra, larm och startspärr finns inte, då är det ju nästan bara soppa som verkar saknas så jag tror på det och vi har med oss en ny pump ner för säkerhets skull färdigmonterad ska även försöka få tag i ett relä innan jag drar .önskar jag hade vetat det där med att knacka på bränslepumpoen igår natt eller kört ström direkt på men det är många som tipsat om det idag)

        Tack för tipsen
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

          #64
          Fin fisk Peter. Just den Foain jag skulle köpa till hösten, men det kanske finns plats för 2 med denna arten i kalmar : )

          Mvh/ Joel

          Kommentar

          • Marie J
            Användare
            • February 2005
            • 33

            #65
            Ursprungligen postat av Vingåker
            Marie det var inte hål i glasen ölen dunstade bort.
            ja det kan varit en möjlighet, för det kan ju knappast bero på något annat

            Attans med bilen Peter. Hoppas det löst sig för dig.
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Landgren
              NCS Medlem
              • March 2005
              • 44

              #66
              Cichlids4fun

              Såg att jag var på tapeten.Försökte ringa nu på morronen utan framgång.
              Visst kan vi fixa nått.Har mailat dig. SÅ GÅR DET NÄR MAN INTE KÖR 50TALARE MED MEKANISK PUMP UTAN EN MASSA ELEKTRISKT SKIT!
              Tyckte också att resan var trevlig.
              Fin film "Smalahuvet".Den måste vara inspelad i Tyringe.


              Landgren

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • August 2003
                • 584

                #67
                Ursprungligen postat av Landgren
                Såg att jag var på tapeten.Försökte ringa nu på morronen utan framgång.
                Visst kan vi fixa nått.Har mailat dig. SÅ GÅR DET NÄR MAN INTE KÖR 50TALARE MED MEKANISK PUMP UTAN EN MASSA ELEKTRISKT SKIT!
                Tyckte också att resan var trevlig.
                Fin film "Smalahuvet".Den måste vara inspelad i Tyringe.


                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=410330
                Hehe....inte omöjligt att den är........eller nära Vinslöv kanske, han hade i alla fall platsat i "Plötsligt i vinslöv", den e också najs :-)
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

                  #68
                  Tack allihopa för en jättetrevlig resa!!! Mina fiskar överlevde den något tidskrävande hemresan. Min chef hade full förståelse för att jag stannade hemma och sov en stund på morgonen (fick sova mellan 07-10). Det hade varit lite jobbigt att gå direkt till jobbet utan sömn... Jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig, men fiskarna verkar känna sig hemma (och det är trots allt det viktiga).

                  /Jocke
                  Senast redigerad av Banderad; 03 October 2006, 14:35.

                  Kommentar

                  • panna
                    Användare
                    • December 2004
                    • 233

                    #69
                    Till Landgren, B 20 har mekanisk pump. 1974. mvh. Jouni

                    Kommentar

                    • Selma

                      #70
                      Himlans massa varma tack för den trevliga resan! Jedane vad tröttheten hänger i. Måste vara alla sillarna som tog musten ur en. Räkorna är pigga som tusan i sitt nya lilla pyttekar men däremot var det fel på strömmen. Antingen så kopplar man in pumpen ELLER ljuset. Bägge två funkar inte samtidigt.... Kanske därför det kostade så lite penningar, kanske ? Gubben däremot surade på när han såg att jag köpt Gin istället för cognac.... VA??? Är det nåt att gnya över?? Han fick ju alla 4 ölen som var kvar med juh???

                      Goa hälsningar,
                      Maria

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

                        #71
                        Selma, det var orutinerat att ha bärs kvar vid hemkomsten. Själv gick jag ju torr hela sista dagen (men oki, jag var inte särdeles sugen får jag erkänna). Fast det var generöst att skänka dem till gubben - då ska han ju inte klaga!!

                        Jocke & Peter, gött att firrarna klarade sig. Hade sådant bilstrul inträffat för mig vid en sådan tidpunkt hade jag ju bara exploderat. Hoppas nu bara bilen kommer hem igen också, så att slutet kan bli gott!!

                        Alla kräftdjuren har överlevt i vilket fall, och de har fått alldeles egna kar. Nu är det bara ynglen som fattas.

                        Hilsen,

                        P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • olaJ
                          Användare
                          • August 2003
                          • 584

                          #72
                          Ursprungligen postat av Selma
                          Himlans massa varma tack för den trevliga resan! Jedane vad tröttheten hänger i. Måste vara alla sillarna som tog musten ur en. Räkorna är pigga som tusan i sitt nya lilla pyttekar men däremot var det fel på strömmen. Antingen så kopplar man in pumpen ELLER ljuset. Bägge två funkar inte samtidigt.... Kanske därför det kostade så lite penningar, kanske ? Gubben däremot surade på när han såg att jag köpt Gin istället för cognac.... VA??? Är det nåt att gnya över?? Han fick ju alla 4 ölen som var kvar med juh???

                          Goa hälsningar,
                          Maria
                          Hehe...........Selma lilla.....pumpen kopplar du BAK i karet, lampan fäster du ihop med nätadaptern, sen funkar det (se gärna YRROL för att få en liten tekniklektion). Mina räkor gillade också sitt nya hem, alla klarade sig.

                          Ha det
                          Ola
                          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                          Kommentar

                          • Selma

                            #73
                            Ursprungligen postat av olaJ
                            Hehe...........Selma lilla.....pumpen kopplar du BAK i karet, lampan fäster du ihop med nätadaptern, sen funkar det (se gärna YRROL för att få en liten tekniklektion). Mina räkor gillade också sitt nya hem, alla klarade sig.

                            Ha det
                            Ola
                            Ah....ha.....
                            Ha ha ha ha..... Kanske man inte skall starta igång nya kar, oavsett storlek, mitt i natten klockan 03,00???? Så bidde det ju.... Gammal sand och gammalt vatten och lite gamla filterrester... Tog ju sin tid att skrapa ihop vid den tiden.... Gjorde det dessutom ljudlöst... på tå.....

                            Tack för tipset Ola!! Ovärderligt måste jag säga... (*gnuggar mina geniknölar och undrar hur jag överhuvudtaget kan ha missat den lilla ingången*) Nu väntar ett spännande avsnitt av Desperate housewives. Har precis vaknat efter lite Törnrosasömn efter jobbet..... Idag igen...

                            Kommentar

                            • Selma

                              #74
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Selma, det var orutinerat att ha bärs kvar vid hemkomsten. Själv gick jag ju torr hela sista dagen (men oki, jag var inte särdeles sugen får jag erkänna). Fast det var generöst att skänka dem till gubben - då ska han ju inte klaga!!
                              Men så är man ju inte så rutinerad av att partajja i akvariesällskap heller juh??? Jag förväntar mig helt klart en eller annan kräfta när de börjar reproducera sig . Sista affären va juh verkligen den bästa!! Inte så mycket sillar alls!!

                              Kommentar

                              • PatrikMalmo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 4642

                                #75
                                Ursprungligen postat av Selma
                                Men så är man ju inte så rutinerad av att partajja i akvariesällskap heller juh??? Jag förväntar mig helt klart en eller annan kräfta när de börjar reproducera sig . Sista affären va juh verkligen den bästa!! Inte så mycket sillar alls!!
                                Jag såg en som kröp runt med insvängd stjärt igår kväll, men jag såg inte om det var rom under. Ser de ut så brukar det i allafall vara ett säkert tecken på rom, så månne är det inte långt kvar! De uppskattar helt klart sitt eget kar, och är om möjligt ännu mer orange än de var i butiken. Isses vilken färgklick!!

                                Hilsen,

                                P
                                Ingen fisk har läst böckerna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...