äntligen Crenicichla =)
Kollaps
X
-
-
Coolt .. hur stora blir dom ? -
-
-
Hanen kan bli 40cm.Honan 30-35cm.Lungna och snälla som yngel ARGA som vuxna.Vill du få ut ett par så bör du kunna sära på dom.Honan blir grymt snygg.VF// MatsKommentar
-
-
-
-
Jag hade 6 st. xingu III, tror jag det var. De var grymt coola. Efter varje måltid lade de sig tillsammans på botten vid framrutan och "vilade middag". På kvällen (ungefär samma tid varje kväll) simmade de in mellan stenarna i ett stenröse för att "sova" och de kom inte fram förrän jag tänt ljuset på morgonen. De var fruktansvärt glupska och åt jättemycket. Hade dem till sammans med diverse jordätare och eldbukar (T. aureus). Det var ingen bra kombination. Glupskheten i kombination med att de var rovfiskar slutade i att åtskilliga jordätare och eldbukar fick sätta livet till. Xinguna jagade i grupp. Men de var ändå skithäftiga.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlFina Johan hur stora är dom nu?
den största är nog runt 7cm resten från 5-7cm.
haha man märker redan att de är glupska, de är nästan först på maten hela tiden.
de får nog gå sen i 720 karet när jag flyttat med metae,scalar o lite annat kanske tetror tills de börjar försvinna. så får diskusena o lite annat gå i 540.Kommentar
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrenden största är nog runt 7cm resten från 5-7cmVF// MatsKommentar
-
Finns Xingu I på Djurmagasinet i Nyköping,för den som är intresserad. 200 spänn st,ca 8 cm+. Kanske gör inte Johans bild den rättvis men dessa är djupare orange.Mkt vackra,var nära att slå till själv...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricFinns Xingu I på Djurmagasinet i Nyköping,för den som är intresserad. 200 spänn st,ca 8 cm+. Kanske gör inte Johans bild den rättvis men dessa är djupare orange.Mkt vackra,var nära att slå till själv....
jag fick dem billigare än så på DM i kalmarKommentar
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrenden största är nog runt 7cm resten från 5-7cm.
haha man märker redan att de är glupska, de är nästan först på maten hela tiden.
de får nog gå sen i 720 karet när jag flyttat med metae,scalar o lite annat kanske tetror tills de börjar försvinna. så får diskusena o lite annat gå i 540.Kommentar
-
Kommentar