Ber om hjälp av alla er här på forumet vad kan detta vara för fisk handlaren säger kort och gott Tigertetra, bilden är ju som vanligt dålig jag och fotografi hopplös kombination hehe..
Tiger Tetra??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Hade en bild till ...tar nog hem den till helgen testar ser ni som kan säga mig vad eller andra upplysningar hör av er!!Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Det är inte en 'riktig' tigertetra... de är afrikaner och ser ut så här:
Du har en en mycket mindre sydamerikansk tetra som kallas Payara:
Både Hydrocynus och Hydrolycus är stimfisk, tro det eller ej. Jag har ofta tänkt att när jag skaffar uppvärmd utomhus-sjö skall jag ha ett stim äkta tigrar och mata dem med grannens barn.
EDIT: de här fiskarna är fiskätare. Släpp inte ihop dem med fisk du är rädd om.Senast redigerad av Mike_Noren; 21 September 2006, 18:47.Kommentar
-
ser ut som en sån där fisk som är mycket populär bland sportfiskare...såg ett program om det i amazonas.
har den två jättelika hörntänder i underkäken???Kommentar
-
Ännu coolare! Låter som en "måste ha" fisk!
Helst när man har en massa fisk som man inte har hjärta att göra sig av medAnders LKommentar
-
ok tack för infon Mike inte direkt en akvariefisk då hehe...blir nog bara problem men en ensam stackare mot mina bjässar som är betydligt större en denna ,hade varit kul och testa iaf..
Lutt inga speciella hörntänder men man kan syna hela garnityret i mungipan dom sticker ut en mm från underkäken specielltSenast redigerad av Micke Jarhl; 21 September 2006, 19:36.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
I alla fall inte en sällskapsakvariefisk - finns en definitiv risk den biter på slöjguppisars fenor...
Nä, jag har sett såna här fiskar till försäljning några gånger, och varje gång har fisk i akvariet saknat kroppsdelar. De verkar kunna gå hårt åt varandra också. De är väl litegrann som pirayor antar jag.
Vad gäller huggtänder så kommer de nog med åldern, det är ju bara ett yngel än.Kommentar
-
Vilka fiskar!! Det där var nog bland det tuffaste jag sett Jag var orolig för stortandad fisk när jag skaffade Rhamphochromis, men de där!!Tony EnglundKommentar
-
Japp nu simmar han tillsammans med mina CA/SA ciklider återkommer med lite suddiga bilder senare när han har acklimatiserat sig...den är grymt fin =)Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Japp, då är Micke J tetrakungen från och med nu!
Otroligt avundsjuk och jag kommer att följa utvecklingen med största intresse.
Lycka till!Anders LKommentar
-
-
Kommentar