Vad trött man blir... Har ett 375 l. kar med 7 hongi, 4 johannii, 7 rödzebra, 5 crabro. Fina, trevliga, öppna, glada fiskar...fram tills för någon dryg månad sedan. Efter ett helt vanligt 40% vecko-vattenbyte och en liten ommöblering så blev de helt plötsligt jätteskygga. Har läst att det har drabbat andra också. Har alltså inte ändrat några yttre förhållanden, karet står där det stod innan. Först provade jag att ta bort alla grottor, men utan resultat förutom att de såg ut att vantrivas. Så jag lade in grottor igen och försökte möblera som innan, men inte heller det har hjälpt. Leker gör de, verkar hur friska som helst och rör sig mycket fritt i burken såvida man inte rör sig framför karet. Det verkar som de hetsar varandra. I dag köpte jag mycket motvilligt ett gäng tigerbarber som kanske kan locka dem att se att folk inte är så farliga trots allt. Ser lite märkligt ut med barber i karet men vad gör man? Fler mbunas kanske kan vara ett alternativ också, finns ju lite plats för ett gäng till.
Frågan är vad fasen som hände vid just DETTA vattenbytet/ommöbleringen??? Har ju gjort det massa gånger tidigare utan att de blev skygga av det...
Frågan är vad fasen som hände vid just DETTA vattenbytet/ommöbleringen??? Har ju gjort det massa gånger tidigare utan att de blev skygga av det...
Kommentar