Har nyligen införskaffat tre stycken CD-skivestora sötvattensstingrockor (P.motoro) som nu går i karantän och vräker i sig räkmix, musslor och mysis. Det verkar som om jag har haft turen med mig då de faktiskt åt med en gång och ingen visar (peppar, peppar...) curlingsymtom eller spottar ut maten. Nu går de ensamma i ett litet akvarium med måtten 90x60x60 men i förlängningen är tanken att de skall få flytta in i ett lite större akvarium (220x60x60). Där bör de kunna joxa på ett bra tag innan vi får lov att limma ett nytt.
Det är första gången jag har rockor och jag har givetvis läst allt jag kommit över, men hur är NCS-forumets erfarenheter av dem? Jag tänkte kombinera dem med jordätare (G. brasiliensis) och ev även några hantlar. Vad tros om det? Vissa källor varnar för att kombinera dem med L-malar då de kan irritera rockorna. Är det någon som har några erfarenheter av det?
Det är första gången jag har rockor och jag har givetvis läst allt jag kommit över, men hur är NCS-forumets erfarenheter av dem? Jag tänkte kombinera dem med jordätare (G. brasiliensis) och ev även några hantlar. Vad tros om det? Vissa källor varnar för att kombinera dem med L-malar då de kan irritera rockorna. Är det någon som har några erfarenheter av det?
Kommentar