mitt fina festae par fick till det igår dom har tagit revir bakom min BTN lite synd men kanske lika bra dom är ganska vassa där bak hehe..se om man kan krångla dit en kamera inte så stor plats där att få imellan kameran, ska prova om det går blir kanske för nära åxo återkommer om det går,skickar med en annan bild på paret så länge
Lek av C,Festae
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Härligt, hoppas du får upp dom till vuxen storlek! Har alltid velat haft Festae, men har inget akvarium som passar..540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccat -
-
Hej Stefan!Skiljer nog på olika individer tror jag här är det lugna gatan(hittills) om inte någon kommer allt för nära,yngeln börjar röra på sig nu.ska fotografera när det är möjligt ser dom för dåligt än sålängeMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
lite bilder då, suddiga? jo jag vet =)Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
bild3 sista som sagt bild kvaliten är inte bra hehe ska försöka bättra på det med en system kamera senare.Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Häftigt med lek på festae. Inte den allra lättaste av de stora cikliderna att få lek på. Förresten, lever de andra fiskarna fortfarande? He he.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LundensisHäftigt med lek på festae. Inte den allra lättaste av de stora cikliderna att få lek på. Förresten, lever de andra fiskarna fortfarande? He he.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Spännande.. får själv 4 st festae idag. Otroligt fina färger på honan och väldigt långa fenstrålar på hanen. Hoppas mina blir lika granna180 liter SA i väntan på den stora baljan
www.umea.akvarieforening.se
www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=509306
-
Ursprungligen postat av bucklanSpännande.. får själv 4 st festae idag. Otroligt fina färger på honan och väldigt långa fenstrålar på hanen. Hoppas mina blir lika grannaMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Dom var inte stora. 4 cm kanske. Men jag antar att dom växer ganska fort. Får se om jag lyckas ta en bild av småttingarna.180 liter SA i väntan på den stora baljan
-
180 liter SA i väntan på den stora baljan
-
tjena bucklan jo dom har lite att växa innan dom är ifatt mina kanske ..men oj vad fina dom blir. har hört hur aggresiva dom är stämmer dåligt faktiskt iaf mina är ju riktigt lugna är som jaggor bestämda när dom har ynget i sitt revir då skyr dom inget men annars är dom hur coola som helst ovanligt med så färggranna fiskar i SA/CA världen åxo ,dom kräver plats när dom blir stora känns det som får dom det kommer dom till sin rätt.. skickar med en bild till på dom snarlik den förra visserligen...Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
tjusiga, men blir hanen så där "grå" jämfört med honan. Har för mig jag har sett bilder på hanar som är mer randiga å röda. Men han var då riktigt maffig180 liter SA i väntan på den stora baljan
Kommentar