Gissa fisken!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
den översta ser ut som en Pseudocrenilabrus philander dispersus, de andra ringer ingen klocka på...några victorier kanske .... den enda victoria jag haft är piebald så jag har inte en blekaste..,Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Rätt släkte iaf men skulle någon klara de andra två skulle jag bli imponerad. Kan säga så mycket som att det inte är VictoriacikliderKommentar
-
jaså, men inte är det en nicholsi väl? liknar väl denna: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=163Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ser ut som tilapiiner av något slag... Sjövilda gissningar:
Tilapia rendalli och Sarotherodon galilaeus?
EDIT: fast antagligen är det väl några skummisar ur Barombi Mbo eller Bemin...Senast redigerad av Mike_Noren; 26 November 2007, 05:01.Kommentar
-
Visst är den lik dispersus men den denna är mer röd i ryggfenan. Tilapia är rätt och den ena tilapian du gissade på är från samma område som dessa två.Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
-
Tja, då gissar vi vidare.
Tilapiinen med svarta fläcken i ryggfenan skulle kunna vara... ung Tilapia zillii? Nä, inte med det huvudet tror jag. Tilapia congica? Äh, jag får lämna walk-over på den.
Den andra tycker jag fortfarande ser ut som en Sarotherodon, nåt åt galilaeus/aureus hållet
Fast det påmminer mig - finns Alcolapia alcalicus i hobbyn?Kommentar
-
Jag kan avslöja att det är två malawiciklider. Tvåan Oreochromis karongae och trean är Oreochromis shiranus shiranus. Men jag hade blivit grymt impad om någon klarat det.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar