Fluval 405 Hur bra är den?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • babaloi

Fluval 405 Hur bra är den?

Hej funderar på att köpa en fluval 405 till ett 375 liters akvarium.
    Hur bra är den om man jämförmed andra ?
    Finns det någon annan ni hellre rekommenderar ?

Mvh/David
  • Prayerman
    Användare
    • June 2004
    • 1314

Någon som vet något om detta?
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

• deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

Jag har Fluvals filter i 2 kar, och jag är väldigt nöj med dessa....
      Jag har gjort en "amatörjämnförelse" och kan väl säga att Eheim´s filter (2028 proff II) är något tystare...men Flyvals filterkammare är bättre....

Jag tycker du lugnt kan köra med Fluvalen.....

DD
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Guzrob
        Användare
        • October 2004
        • 389

fluval 405 är ett suveränt filter. Jag har provat det ena och det andra men måste säga att fluvalen är helt klart den bästa. Sen kan man ju inte klaga på priset heller. Och inte nog med det. Det ingår tillomed filtermaterial och en DVD på hur man skall intalera filtret oxå..

Tveka inte... Köp ett fluval 405 utan att tveka!!!!
        :D:D:D:D

Kommentar

• Guzrob
          Användare
          • October 2004
          • 389

Ursprungligen postat av deathdealer
          Jag har Fluvals filter i 2 kar, och jag är väldigt nöj med dessa....
          Jag har gjort en "amatörjämnförelse" och kan väl säga att Eheim´s filter (2028 proff II) är något tystare...men Flyvals filterkammare är bättre....

Jag tycker du lugnt kan köra med Fluvalen.....

DD
          Jag har oxå gjort exakt samma gemförelse som du fast mellan fluval 404 och 2228 proff II och kom fram till att fluvalen var tystare. det är även lättare att tömma fluvalen på luft......

Kommentar

• engstedt
            Användare
            • June 2002
            • 78

Ska köpa ytterfilter till ett 400. Fler som kan rekommendera Fluval 405 eller kör de flesta här inne med eheims?

Kommentar

• Barracudan
              Användare
              • April 2005
              • 453

Om 405 är den som tar ca 1200 liter/tim så är det det jag har haft. Slängde det ena och gav bort det andra.

Plastpluppen som håller ner slangarna i pumphuvudet åkte upp så att jag fick ha en tung sten på det.

Efter 2-3 år så orkar inte pumpen dra vatten genom filtermaterialet(jag har givetvis rengjort det) Det rinner bara lite ur slangen.

kanske har dom blivit bättre, min köptes för 6 år sedan, och var då oerhört plastiga.

Nu har jag beställt 2 st av eheims värsting pro 3.
              Frontosamarkus

Kommentar

• Guzrob
                Användare
                • October 2004
                • 389

Ursprungligen postat av Barracudan
                Om 405 är den som tar ca 1200 liter/tim så är det det jag har haft. Slängde det ena och gav bort det andra.

Plastpluppen som håller ner slangarna i pumphuvudet åkte upp så att jag fick ha en tung sten på det.

Efter 2-3 år så orkar inte pumpen dra vatten genom filtermaterialet(jag har givetvis rengjort det) Det rinner bara lite ur slangen.

kanske har dom blivit bättre, min köptes för 6 år sedan, och var då oerhört plastiga.

Nu har jag beställt 2 st av eheims värsting pro 3.
                Det låter som om du pratar om fluval 403.... inte 405.... Har själv flera 405 och 404 och de funkar helt underbart....

Fick hem 2st fluval FX5 idag. Så funderar ni på en pump som är helt totalt perfekt till ett kar runt 400L så köp den.... Värd varenda krona.........

Kommentar

Arbetssätt...