Jag ska starta ett mindre akvarium ca 140l med mbuna malawi ciklider. Jag vet att det har kritiserats en hel del tidigare och att de flesta avråder från försök, i så pass små akvarium. Men min plan är i alla fall att ha 1+3 Metriaclima estherae(Röd Zebra), och sen 1+3 av en annan art som inte konkurrerar för mycket. Har någon förslag på vad detta skulle kunna vara för fin fisk? helst färgglad. Eller det är bättre att bara ha 2+6 Metriaclima estherae(Röd Zebra) istället?
Hur inreder man ett sådant här pass litet akvarium för att inte krympa ytorna ännu mer? Jag hade tänkt ha två små stenhögar/grottor på vars en sida i akvariet och sen en frigolit bakgrund med många håligheter och gömställen.
Jag har även sett att man kan hänga upp några avkapade rör, som blir bra skydd för honorna om hanen skulle bli allt för aggressiv.
Har någon testat och hur gick det?
Tack på förhand
MVH
Peter
Hur inreder man ett sådant här pass litet akvarium för att inte krympa ytorna ännu mer? Jag hade tänkt ha två små stenhögar/grottor på vars en sida i akvariet och sen en frigolit bakgrund med många håligheter och gömställen.
Jag har även sett att man kan hänga upp några avkapade rör, som blir bra skydd för honorna om hanen skulle bli allt för aggressiv.
Har någon testat och hur gick det?
Tack på förhand
MVH
Peter
Kommentar