Transport av diskus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Felipe
    Användare
    • April 2002
    • 327

Ursprungligen postat av aquanord
    Påsarna som andas, som finns bland annat på akvarielagret är dock inte att rekommendera till diskus på grund av att de är så pass tunna. (enligt uppgift från personalen där)
    Haller med; pasar som andas ar inte bra for ciklider storre an 5-6cm., och dessutom fyller dessa inte sin funktion om man nu packar dem i en frigolitlada eller vaska (dem ska ju kunna andas).
    Dessa ska packas med (t.ex.) tidningspapper runt om, sa att luften passerar rumt om dem......mycket bra pasar annars till att anvanda pa faltarbete(det finns 25 liters pasar som ar betydligt tjockare och gar bra till ciklider ocksa), eller transport i en lada utan lock.
    Felipe

Kommentar

• kanotisten
      Användare
      • September 2006
      • 74

Kom på att jag lika bra kunde ställa ytterliggare en fråga nu när jag ändå är igång.

Diskusarna är 5-6 cm stora. Jag har två kar där hemma, ett 150 och ett 400. Har läst att undiskus trivs lite bättre i ett mindre kar i början för att sen flyttas till ett större.

Vilket kar skall dem i tycker ni?

Sen undrar jag om 400 karet blir för trångt? har där just nu 20 st vinkeltetror, 27 st neontetror, 3 siamesiska algätare (fortfarande små), och två små ancistrus.

tack för all hjälp hittills!

mvh

edit: sen undrar jag med ammoniumtest, inser nu att det är bäst att köpa en sådan också. Skall jag då testa vattnet i påsen när jag anlänt till Sverige, och om halten är över en viss gräns ppm NH4 så skall jag strunta i att koppa utan kasta i dem direkt? Vilken är denna halt som inte får överstigas?
      Senast redigerad av kanotisten; 16 September 2006, 08:42.

Kommentar

• kanotisten
        Användare
        • September 2006
        • 74

hej,

blir så arg, ringde flygbolaget, wizzair, bara för att dubellkolla att det går att ta med sig fiskar som handbagage. Tydligen var deras policy att INGA djur under några omständigheter får tas med (endast ledhund för blinda, men även där krävs speciella intyg).

tack för hjälpen, nästa gång får man väl flyga med ett annat bolag

Kommentar

Arbetssätt...