Har läst en del på forumet och det är inte utan att ett visst sug efter att prova på Tropheus uppstått. Dock skulle jag vilja veta lite mera om själva yngeluppdragningen. Jag är inte intresserad av att tvångsförlösa honorna och knappt flytta honorna till egen burk vilket förefaller vara det vanligaste i alla fall av det jag läst. Är detta bara för att maximera kullstorlekarna eller klarar sig inte ynglen på egen hand i föräldrakaret?
Antag att man har ett artakvarium på 375l. Vad är det som sätter käppar i hjulen för de små att växa upp tillsammans med föräldrarna? Äts de upp, jagas de undan tills de stressas ihjäl eller kommer de inte åt föda i tillräcklig utsträckning? Eller är detta inget problem om man nöjer sig med mindre kullar?
Hur stora är föresten ynglen när de spottas?
Antag att man har ett artakvarium på 375l. Vad är det som sätter käppar i hjulen för de små att växa upp tillsammans med föräldrarna? Äts de upp, jagas de undan tills de stressas ihjäl eller kommer de inte åt föda i tillräcklig utsträckning? Eller är detta inget problem om man nöjer sig med mindre kullar?
Hur stora är föresten ynglen när de spottas?
Kommentar