Vilken typ av filtermaterial i ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weeelin
    Användare
    • May 2004
    • 105

    Vilken typ av filtermaterial i ytterfilter?

    Ska köpa ett till ytterfilter till mitt akvarium och undrar lite vilket material jag ska välja. Har sedan tidigare ett med biobollar och filter pp10. Vill ha ett filter med så mycket filtrering som möjligt. Är eheims Eheim Substrat Pro och Ehfisubstrat bra alternativ? Är det någon som har dessa i sina filter. Skulle man kunna köra med makaroner längs ner och resten med Ehfisubstrat? Drar Ehfisubstrat och liknande material ner pumpkapaciteten mycket?
  • Redbullen
    Användare
    • February 2005
    • 734

    #2
    Jag har alltid kört med först makaroner och sen biobollar och överst filtermatta, mellan 5-10c tjockt.

    Visst det kanske drar ner pumpkapasiteten lite men det funkar kanon när det väl är inkört..


    Mvh Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1828

      #3
      Varför vill du byta? Vad är det som du inte är nöjd med hos ditt nuvarande filter? Vad är målet med filtreringen?
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • weeelin
        Användare
        • May 2004
        • 105

        #4
        Ursprungligen postat av tropfrog
        Varför vill du byta? Vad är det som du inte är nöjd med hos ditt nuvarande filter? Vad är målet med filtreringen?
        MVH
        Magnus

        Jo jag är nöjd med mitt gamla. Jag vill bara ha ett till Kan ju inte vara fel med ett till?? Vill ju ha så mycket rening som möjligt för fiskarnas skull.....

        Kommentar

        Arbetssätt...