Ska köpa ett till ytterfilter till mitt akvarium och undrar lite vilket material jag ska välja. Har sedan tidigare ett med biobollar och filter pp10. Vill ha ett filter med så mycket filtrering som möjligt. Är eheims Eheim Substrat Pro och Ehfisubstrat bra alternativ? Är det någon som har dessa i sina filter. Skulle man kunna köra med makaroner längs ner och resten med Ehfisubstrat? Drar Ehfisubstrat och liknande material ner pumpkapaciteten mycket?
Vilken typ av filtermaterial i ytterfilter?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har alltid kört med först makaroner och sen biobollar och överst filtermatta, mellan 5-10c tjockt.
Visst det kanske drar ner pumpkapasiteten lite men det funkar kanon när det väl är inkört..
Mvh Peter -
Varför vill du byta? Vad är det som du inte är nöjd med hos ditt nuvarande filter? Vad är målet med filtreringen?
MVH
MagnusKommentar
-
Ursprungligen postat av tropfrogVarför vill du byta? Vad är det som du inte är nöjd med hos ditt nuvarande filter? Vad är målet med filtreringen?
MVH
Magnus
Jo jag är nöjd med mitt gamla. Jag vill bara ha ett till Kan ju inte vara fel med ett till?? Vill ju ha så mycket rening som möjligt för fiskarnas skull.....Kommentar
Kommentar