när man söker på det får man även fram altifrons, är de samma sort?
Geophagus sp aripuana..?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det finns en som heter G. cf. altifrons "Aripuana 1" i jordätarboken. -
borde/torde vara den då jue. var tvungen att ta dessa även om de bara var 4, varit sugen på jordätare länge o nu har man ju super flitret fx så nu ska de nog gå att hålla rent efter dem oxå
*edit , en fråga bara har inte tänkt så mycket på det tidigare
men är det samma "ras" av fisk dessa fast bara i sjöar de finns i. el är det helt fristående "raser" inom geophagus gruppen?Kommentar
-
-
jodå det är jag med på men är det då altifronsen som rasen o sen Aripuana som är platsen, sen finns det både en 1 o 2 av sorten, är fångstplatsen så viktigt?Kommentar
-
Nu slog det mig! Köpte mina geophagus som altifrons "rio aripuana", dock odlade, föräldrarna var VF till mina.
Mvh AlexKommentar
-
-
Kommentar
-
Hej
Man är inte riktikt säker på om G. Altifrons är en art eller flera. Därför säljs altifrons ofta som sp. fångstplats.
Mvh
olofKommentar
-
Ursprungligen postat av olofHej
Man är inte riktikt säker på om G. Altifrons är en art eller flera. Därför säljs altifrons ofta som sp. fångstplats.
Mvh
olofFelipeKommentar
-
Ursprungligen postat av FelipeJag kanske har fel.....men da borde det vara; Geophagus cf. altifrons "Aripuana"??Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
-
Ursprungligen postat av johan_lindgrenvad är skillnaden mellan sp o cf?
cf. http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...7&postcount=11Kommentar
-
The verb ferre to bear, bring follows the pattern of the III conjugation but without conjunctive vowels before the personal endings beginning by –r, -s, -t.
It has suppletive forms, cf.:
möjlig svensk översättning
Engelskt uppslagsord
bear (bore, borne)
Svensk översättning
hysa {vanligen formellt} (verb; transitivt)
kanske?Senast redigerad av Johan; 13 September 2006, 10:35.Kommentar
-
Jag tror du har likadana geophagus som jag. Ser likadan ut, kommer ursprungligen från samma flod..Mvh AlexKommentar
Kommentar