Rubin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjelle
    Användare
    • February 2005
    • 20

    Rubin

    Jag undrar om det är någon som känner till vilken som tillverkar akvarier under namnet Rubin?
    Hälsningar Kjelle
    -----------------------

    Hemsida lokal förening: http://www.skovdeaf.se/
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    Ursprungligen postat av Kjelle
    Jag undrar om det är någon som känner till vilken som tillverkar akvarier under namnet Rubin?
    Hej och välkommen till detta formidabla forum!


    Kolla med dom http://www.pwss.se/product.php?produ...6&cat=4&page=2
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Havs
      Användare
      • December 2004
      • 607

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Hej och välkommen till detta formidabla forum!


      Kolla med dom http://www.pwss.se/product.php?produ...6&cat=4&page=2
      Det är alltid bra att veta prisläget på en internetbutik, men glöm inte att diskutera med din/dina lokala akvariehandlare. Det går ofta att prisdiskutera med dem och kanske komma fram till ett bra alternativ för båda.
      Det gjorde jag, när jag köpte ett Rubinkar.
      Min zoon

      Kommentar

      • Kjelle
        Användare
        • February 2005
        • 20

        #4
        Krångligt

        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Hej och välkommen till detta formidabla forum!


        Kolla med dom http://www.pwss.se/product.php?produ...6&cat=4&page=2

        För att få kontakt på den sidan är man tvungen att fylla i ett formulär o det är jag inte intresserad av.
        Eftersom jag går i tankar att skaffa ett större akvarium på c.a 400-500-l tyckte jag efter att ha kikat på lite bilder att just Rubin akvariet verkade ok.
        Därför tänkte jag att det skulle vara viktigt att veta vem som tillverkar det märket o om det är något att ha.
        Fn. har jag ett MP-akvarium på 140-l med sällskapsfiskar o har stora funderingar att gå tillbaka i gamla fotspår o satsa på Tanganyika ciklider.

        Det var så många år sedan jag hade igång ett Tanganyika kar så jag har en hel del fler frågor att få svar på, men de återkommer jag med.
        Hälsningar Kjelle
        -----------------------

        Hemsida lokal förening: http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

          #5
          Slå en signal eller ett e-brev till Patrik eller Suss på PWSS så svarar dom på frågor kring ditt tilltänkta kar. Ja har handlat av dom ett flertal gånger och är hur nöjd som helst med dom.
          Tanganyikafrågorna svarar man gärna här på på forumet

          Välkommen hit till forumet Kjelle
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Shaft
            Användare
            • July 2006
            • 32

            #6
            Ursprungligen postat av Kjelle
            Jag undrar om det är någon som känner till vilken som tillverkar akvarier under namnet Rubin?
            På mitt Rubinkar sitter det ett märke där det står Wromak.

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              jag tycker rubin har mkt bra kvalité och finish. kolla min hemsida om du vill se bilder.

              Kommentar

              • Kjelle
                Användare
                • February 2005
                • 20

                #8
                Finish

                Ursprungligen postat av cougar
                jag tycker rubin har mkt bra kvalité och finish. kolla min hemsida om du vill se bilder.
                Det låter ju väldigt bra.
                Trevlig hemsida du hade!
                Hälsningar Kjelle
                -----------------------

                Hemsida lokal förening: http://www.skovdeaf.se/

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjelle
                  Det låter ju väldigt bra.
                  Trevlig hemsida du hade!
                  det är bra
                  tack!

                  Kommentar

                  • Kjelle
                    Användare
                    • February 2005
                    • 20

                    #10
                    Ursprungligen postat av HazelCR
                    Det är alltid bra att veta prisläget på en internetbutik, men glöm inte att diskutera med din/dina lokala akvariehandlare. Det går ofta att prisdiskutera med dem och kanske komma fram till ett bra alternativ för båda.
                    Det gjorde jag, när jag köpte ett Rubinkar.

                    Du har helt rätt att det är jättebra att kolla prisläget på Internet butikerna för att få en uppfattning om var priserna ligger. Igår lördag åkte jag runt o tittade i några zoo butiker på min ort.
                    Så nu vet jag hur ett Rubin akvarium har för design "live" s.a.s

                    Min uppfattning är efter att ha räknat lite på det så ligger de lokala handlarna c.a 40-45% över Internet butikernas priser.
                    Skall jag ta bort fraktpriser så ligger de lokala handlarna på c.a 25-30%.
                    Nu förhandlade jag inte om några lokala priser då det inte är aktuellt att göra affär just för dagen.
                    Senast redigerad av Kjelle; 17 September 2006, 11:07.
                    Hälsningar Kjelle
                    -----------------------

                    Hemsida lokal förening: http://www.skovdeaf.se/

                    Kommentar

                    • Havs
                      Användare
                      • December 2004
                      • 607

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjelle
                      Du har helt rätt att det är jättebra att kolla prisläget på Internet butikerna för att få en uppfattning om var priserna ligger. Igår lördag åkte jag runt o tittade i några zoo butiker på min ort.
                      Så nu vet jag hur ett Rubin akvarium har för design "live" s.a.s

                      Min uppfattning är efter att ha räknat lite på det så ligger de lokala handlarna c.a 40-45% över Internet butikernas priser.
                      Skall jag ta bort fraktpriser så ligger de lokala handlarna på c.a 25-30%.
                      Nu förhandlade jag inte om några lokala priser då det inte är aktuellt att göra affär just för dagen.
                      Jag tror att du kan förhandla fram ett ännu bättre pris, den dagen du är beredd att handla, av en lokal akvariehandlare. Så länge akvarariehandlaren är säker på att göra iaf en vinst en snabb sådan, så bör det vara förhandlingsbart.
                      Jag fick i princip samma pris, när jag köpte mitt Rubinkar som det billigaste nätpriset.
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • blackened
                        Användare
                        • January 2005
                        • 1042

                        #12
                        PWSS har ju faktist äckligt bra pris på rubin. 420 liter i bok för 4200:- är riktigt, riktigt billigt. Och deras frakt är oftast inte mer än 2-300:- även när de kör ut rejält stora grejer.

                        Sedan är det ju värt en del att de kommer med grejerna till dörren =)

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Ursprungligen postat av blackened
                          PWSS har ju faktist äckligt bra pris på rubin. 420 liter i bok för 4200:- är riktigt, riktigt billigt. Och deras frakt är oftast inte mer än 2-300:- även när de kör ut rejält stora grejer.

                          Sedan är det ju värt en del att de kommer med grejerna till dörren =)
                          japp det var skönt få mitt hemkört

                          Kommentar

                          • Kryptonit
                            Användare
                            • August 2006
                            • 64

                            #14
                            Djurmagazinet hade ju en drive på Rubin 420 liters bok tills för någon vecka sedan. De tog bara 3995:- och då ingick även ett för klent innerfilter (fluval 4 plus), doppvärmare och lite småkrafs.

                            Själv lyckades jag även få en stor mal (25 cm) på köpet. Den bor just nu i min brors 540 liters malawikar tills jag har satt igång Rubinkaret.
                            De erbjöd sig faktiskt att köra ut det gratis också, fast jag hämtade det själv då jag inte ville vänta några dagar.
                            Totalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)

                            Kommentar

                            • Kjelle
                              Användare
                              • February 2005
                              • 20

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kryptonit
                              Djurmagazinet hade ju en drive på Rubin 420 liters bok tills för någon vecka sedan. De tog bara 3995:- och då ingick även ett för klent innerfilter (fluval 4 plus), doppvärmare och lite småkrafs.

                              Själv lyckades jag även få en stor mal (25 cm) på köpet. Den bor just nu i min brors 540 liters malawikar tills jag har satt igång Rubinkaret.
                              De erbjöd sig faktiskt att köra ut det gratis också, fast jag hämtade det själv då jag inte ville vänta några dagar.

                              Där ser man.. . när jag kollade runt i lördags bl.a då hos Djurmagazinet så var priset 6880:-.
                              Hälsningar Kjelle
                              -----------------------

                              Hemsida lokal förening: http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...