Då verkar det som även jag drabbats av denna härliga farsot. Har aldrig haft detta förut och undrar nu om det går att få bort löpande så att säga med förändrade rutiner, utan att mörklägga? Jag har nästan alltid tillämpat det här med stora vattenbyten, speciellt när jag hade Uaru. Nu gäller det centralamerikaner som börjar bli stora, de senaste 3-4 månaderna har jag matat väldigt mycket o även bytt vatten rätt mycket, c:a 40 % 2ggr i veckan emellanåt.. Jag gissar att det är detta som triggat igång det hela, har läst den eminenta artikeln i senaste CB och drar dessa slutsatser utifrån den. Det vill säga att jag matar alldeles för mycket samtidigt som jag håller alldeles för rent.
Till att börja med har jag dragit ned kraftigt på matandet, likaså vattenbyten men är det ett måste att mörklägga det hela eller går det så att säga komma till rätta med ändrade rutiner?
*edit* Det är inga mängder alltså utan fläckvis o irriterande.
Tacksam för råd!
Mvh Jari
Till att börja med har jag dragit ned kraftigt på matandet, likaså vattenbyten men är det ett måste att mörklägga det hela eller går det så att säga komma till rätta med ändrade rutiner?
*edit* Det är inga mängder alltså utan fläckvis o irriterande.
Tacksam för råd!
Mvh Jari
Kommentar