Ursprungligen postat av anli
Kovändning!
Kollaps
X
-
-
-
Här kommer en bild och lite updates.
Tapajosarna har varit skrajja som faen under veckan förutom ett stensäkert par som leker under en rot vilken dag som helst. De andra har inte riktigt hittat varandra utan jag tror dessa tre rör sig om hanar vilket känns lite surt men vi får se. Bilden blev lite mörk pga fel inställningar på kameran men den får duga. De gillade dock inte att jag la blixten på täckglasen utan drog sig undan, han dock få en bild.Kommentar
-
I me pinnarna nu såhär ska de se ut heheKommentar
-
Det är för lite pinnar!! Vänta bara. Ska inreda ett kar inom en snar framtid så ska ni få se hur det ska se ut.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet är för lite pinnar!! Vänta bara. Ska inreda ett kar inom en snar framtid så ska ni få se hur det ska se ut.Kommentar
-
Festae simmar i Laholm numera =)....fina tapajos cutekid men en bättre bild kan du säkert visa=)Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tack Micke! Bättre bilder kommer. Vill bara inte störa dem för mkt nu när de precis har börjat att bli modiga.Kommentar
-
Ah de vore idiotiskt att skrämma dom nu me kameran.. vänta du nån vecka minst!Kommentar
-
Inhandlade lite mer fisk idag eftersom tapajosarna verkar vara för ensamma i 660 karet. Blev 1+2 Vf Geophagus iporagensis "Rio Propria"
Mina ser precis ut som dessa som länken hänvisar till: http://home.online.no/~tonemu/ipor.jpgKommentar
-
Geophagus iporagensis "Rio Propria"
Den var grymt snygg!
Kompletterar Orange Headen bra i färgerna..
Jag har sökt någon trevlig art att komplettera min Orange Head grupp med.
Är de lugna?
Vad Gick de på?
Micke
720 liter
5 - Orange Head (2 lek par)
3 - Lekpar Scalare
9 - C. Sterbei
1 - L81
1 - L18
1 - Clown Pleco
15 - Dolksyngstetra
8 - RödmunstetraKommentar
-
De gick på 300 kr ute hos Lasse i sandby. Jag fick bra rabatt på dem samt att de hade gått där ett tag. De verkar vara ganska lugna för tillfället, de verkar undra vart de har hamnat då de tidigare gick i ett smockfullt 540 med en massa stora bestar som tex påffisar, mega stora hantlar och chokladisar.Kommentar
-
Hej Calle!
Jag har också kollat på de där Geophagus det är någon typ av brasiliensis liknande fisk. Grymt snygga och prisvärda. Eventuellt kan de bli rätt agressiva. Du får hålla koll så att de inte kör med "orangehead".
Mvh
olofKommentar
-
Update!
Det gjorde susen med de nya fiskarna. De är mindre skygga nu än vad de var tidigare och iporagensisarna verkar ha hittat varandra. En hona och hanen håller på att gräva ut ngn form av håla och honan ser ordentligt romstinn ut och har genitalpapillen ute. Skickar med en bild på vettskrämd tapajos som inte alls gillade att bli fotad.Kommentar
-
720-liters SA-kar
Bifogar en nytagen bild på mitt 720-liters SA-kar som innehåller Satanoperca sp "redlips", Acarictys Heckeli, Geophagus steindachneri, Hypselocaria temporalis och ett par Dicrossus filamentosus samt två Tapajos honor. Tapajoshonorna som är F1 vill jag bli av med. Så den som känner sig manad att komma och fånga upp dem får dom gratis dom är bara 10 månader gamla.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar